torsdag 4 mars 2010

Shop til you drop

Nu har jag varit på den efterlängtade Sverige resan :) Saknar dig redan Cami [v] Gjorde en massa fynd, tänkte försöka visa en del av det som jag minns här. Shoppade mera än vad jag hade tänkt, men ångrar ändå inget. Tisdagen var vi över 7 timmar i Sthlm, resten shoppade jag på köpcentret Kupolen i Borlänge. Mycket reaprodukter blev det också, fina fynd!

Först och främst så var ju tidningar billigare, speciellt svenska, så jag kom hem med 8 tidningar! Harpers Bazaar, Veckans Nu, Chic, Solo, Cosmopolitan svenska/engelska, Glaze & Bubbelroom.

En av de större fynden gjorde jag på Myrorna i Stockholm, en brun stor väska från Friis & Company, nästan som ny för 100 kr! Kollade in deras hemsida och funderar kanske på att beställa något därifrån, fri frakt över 50€ och man kan ta det på räkning i Finland. Nice!Svarta leggings med skinndetaljer från BikBok, 199 kr. Bekväma och snygga!




Längre kavaj som jag också tänker använda som jacka i vår. Den såg inte snygg ut på galgen, men bestämde mig ändå för att pröva den och då var den supersnygg! Monki 400 kr. Köpte massa köpte 4 t-shirts för mellan 10-40 kr st samt en längre tröja för 50 kr från samma ställe. Tydligen öppnar Monki i vår i Finland :) ! Ett + för den coola inredningen i butiken också.
Jag köpte en hel del från MAC Cosmetics. Det blev nagellack i färgen violet fire, ögonfransböjare, primer, studio finish concealer, lösögonfransar + lim och blotting papers. Prisklassen är ungefär som Make Up Stores.



Köpte också en puderborste av äkta gethår i blått. Fanns många olika färger att välja mellan, så den passar åt en personligen. Även matt foundation och make up sponges fick följa med hem från Make Up Store. Ändå en del prisskillnad om man jämför med priserna i Finland.



Köpte Bobby's shampoo & balsam för färgat hår, fanns erbjudande på Kicks för 49 kr /st. Har inte sett dem i VasaKicks i alla fall. Ska bli spännande att pröva!


MQ hittade jag två mysiga tröjor från Stockhlm märket, väldigt svårt att hitta bilder på det när endast ett o är borta. Fynd var det i alla fall! En mörklila kostade 150 kr och en svart med lite glitter i sig 99 kr.

Lila bälte från Esprit -70% rabatt, 2 par skor från Bianco - ett par som var svarta ankelboots med leoparddetaljer, bekväma och 200 kr samt ett par svarta "sneakers" med remmar, 150 kr. Båda var bekväma och har inte funnits i Vasa butiken, så det var verkligen fynd! Köpte även en svart spets festväska därifrån på rea.
Maria Nila's color mask köpte jag också en till förpackning av, en stor favorit! I en av tidningarna fanns det en kupong att man kunde få gratis hårspray från Sisters så länge lagret räcker, och det gjorde det. Det var från Loreal, återstår att se om det är bra till mitt hår senare.

En längre grå/svart tröja från H&M blev det också, har spanat på den här i Vasa och jag hittade den för halva priset. Fynd! På Cubus hittade jag en turkos tunika för 29,50 kr samt en bastopp för 19 kr om jag inte minns fel och en svart boleroWear It från Sisters för 25 kr - normalpriset hade varit 249 eller nåt liknande. Otroligt!

Från Willy's blev det två inbundna böcker också för 19 kr/st. Nu börjar jag bli så trött, men tror jag fick med det mesta. Till Snowball blev det en kattbädd i tält som hon nu har invigt. Cutie!
Hur som helst hade jag en riktigt bra resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar