tisdag 14 september 2010

Clinique 3 step


När jag har handlat puder och nåt annat på Kicks så fick jag för ett tag sedan en förpackning med prover för två dagar av Clinique's 3 step hudvård. Nu har jag testat den första gången imorse. Den innehåller en liquid facial soap, clarifying lotion samt different moizturing lotion. Den första rengöringen kändes fräsch utan att torka ut huden, ansiktsvattnet tog bort sista smutsen och ansiktscrémen kändes bra och var dryg. Blev lite förskräckt när den var gul först men :P Just nu känns huden bra och fräsch, återstår att se hur den blir efter två dagars användning.

Ett minus får den redan och det är att liquid facial soap inte tar bort make-up. Så man måste använda en annan rengöring som tar bort det innan. Dock vet jag inte om Clinique har det i sitt sortiment? Är inte alls bekant med serien på det sättet.

Ett stort plus förstås att Clinique's produkter är allergitestat och 100% parfymfri. Även kosmetika finns av detta märke. Setet som jag använde borde vara för blandhy. Finns till flera olika hudtyper.

Återkommer med resultat om två dagar ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar