söndag 10 oktober 2010

Ikea & Ideapark

Åkte iväg med mamma ca. 06.30, det var ännu mörkt och duggade lite. Vi turades om att köra så det gick bra. Väl framme vid Ikea så gick vi först igenom utställnings sidan eller vad det heter, där de har inredda "rum". Direkt när vi kom in i varuhuset så frågade en anställd om vi hade Ikea Family kort och sa att det kostar inget och det är bara att fylla i uppgifterna på datorn och printa ut så får man ett som gäller direkt. Så det gjorde vi när det ändå var gratis att bli medlem ^^ Vi fick en lapp med streckkod som vi kunde använda.

Tur var det att man blev medlem, inköpen blev billigare! Det inköp jag var mest nöjd över är knubbig lampan bara i mycket större format än den jag har. Blev likadan som jag har sen tidigare med svart blomma. För mig blev den endast 9,95 € med family kortet normalpris var den 14,95€.
Även njuta tofflorna i rosa blev 1,95€ istället för 2,95€. Invigde dem igår och är jätte sköna. Har bra sula så de inte är hala.

Andra inköp blev en lång skosked, dröna turkos förvaringslåda (skulle jag ha haft mer pengar skulla jag ha köpt fler av den, så bra storlek), en blå plastbricka, en lite plastblomma till min leonardo vas, fantastisk servetthållare, Pliktig blåa pappers servetter, 200 st värmeljus, hållare ljushållare som nu är på min bokhylla. Hittade även på fyndhörnan en bit av tyg billigt, vitt med svart mönster. Ska snart se om den passar som duk till ett mindre bord eller om jag kommer att sy nåt annat av den. Längesedan jag har sytt något så nu börjar jag få lite inspiration igen. Skulle man ha mera pengar skulle jag köpa lite mera tyger och sy kuddfodral och gardiner, men det får vänta. En gardinkappa är det som behövs mest just nu till vardagsrummet.

Jag hade tänk köpa ett billigt lack bord, men det var helt slutsålt samt den ena bokhyllan jag tänkte kika på så fanns inte ens. Till Snowball fanns inte ens nå saker? Inte vad jag hittade i alla fall. Skulle så vilja ha den där bästis sovplatsen som är som en blomma åt henne, kanske den bara finns i Sverige eller inte alls längre? Om någon som läser detta vet så säg gärna till :)
Shoppade nog ännu något men minns inte riktigt allt, mamma var snäll och köpte lite till mig också ^^

Vi åt god rätt med lax på Ikea och efter våra inköp så åkte vi iväg till Ideapark. Det är väldigt stort men hittade inte så jätte mycket, inte för min budget i alla fall. Blev i alla fall billiga inköp av underkläder på Lindex och en lite gammaldags termometer i plåt med fina detaljer och en katt på ^^ Tokmanni fanns där, önskar att det fanns i Vasa som förr. Så mycket olika saker är billigt. På hemvägen såg vi ett ställe som hette löytönurkka så där hade de också en massa billiga och fina saker. Blev en mysig kudde därifrån som tidig julklapp av mamma. På tal om julklappar så packade jag in några här om dagen, så har till två personer klara och snart till en tredje. Och då är jag ut sent i år...pga. ekonomin.

Hur som helst var det riktig trevligt att umgås med mamma en lördag istället för att jobba, minns inte när jag har varit en lördag ledig senast. Imorgon är det jobb som gäller och en massa ärenden att sköta. Leveranser, bank och post besök och en hel del annat. Kommer knappast att hinna med allt så tur att man är ledig på tisdag och få ta resten då.

Söndagar har nu blivit städdagar här så nu njuter jag av en ren lägenhet med lite inredd balkong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar