lördag 20 november 2010

Lördag

Började dagen med att sova länge (11.30!), minns inte när jag har sovit så länge sist. Märktes verkligen att man har jobbat morgon nu flera dagar. Och idag njuter jag av att ha en ledig lördag! Kollade på Uppdrag Granskning om operationer utomlands, rekommenderas. Att vem som helst utan medicinska kunskaper kan bli "vård-förmedlare" i utlandet, t.ex. i Polen och Turkiet. Väldigt intressant reportage om hur allt kan gå snett och när ingen vill ta ansvar för det hela efteråt. Programmet kan ni se här.

Ska snart dricka en kopp kaffe och sen ikväll ska jag iväg på middag med M ^^ Ska för första gången testa mat på detta ställe, berättar mer sen :) Imorgon är det julöppning istan och jag jobbar. Minns inte om det var mycket folk förra året, men tror att det är många som kollar på alla program och inte shoppar så mycket också. Återstår att se! Har idag också fyllt i papper till fpa som jag ska lämna in i nästa vecka.

Sen kan jag nu erkänna att jag redan har satt fram lite julsaker, i mitt rum min ljusstake och två prydnader i bokhyllan och tabletter på det svarta bordet i vardagsrummet. Jag har en fin stor silverbricka med dekorationer som ska fram ännu samt två lysande stjärnor som ska komma i något fönster. Något mer tror jag det inte blir, om inte mamma hittar nå gardiner som passar. Och kanske något till balkongen som lyser när vi ändå har två uttag där. Återstår att se. En liten plastgran skulle vara sött men inte något man prioriterar just nu.

2 kommentarer:

  1. Tack så myki för tipset! :) Ja sku jo kuna koma in o prov dem o di finns i butik? :)

    SvaraRadera