söndag 13 februari 2011

Idol i Jakobstad

Showen var verkligen en upplevelse! Vi startade i god tid från Vasa och var fram lite efter 12. Vi ställde oss i kö, kanske 10 meter från dörren. Tur att vi kom då redan, kön gick så långt som ut till nån väg med trafikljus. Klockan 13 öppnades dörrarna och jag kan säga att jag verkligen frös, värst om fötterna. Glömde stickasockorna och trodde verkligen inte att det skulle vara sådär kallt idag :S Vi hade läktarplats och vi fick en bra plats när det inte var numrerat ^^ Vi såg scenen riktigt bra därifrån. Med min kamera fick jag inte så jättebra bilder när det var långt borta men det borde Madde ha fått :) Fick filmat nån snutt där ljudet hördes riktigt bra också.

Efteråt blev vi dock väldigt besvikna. Fick inte ta foton, autografer eller något :S De var tvugna att förbereda inför nästa show sa de, men ändå :S Men sen efteråt när vi nästan skulle gå ut så fick vi tag i Geir så vi fick en kram och sen foto med honom :) Blir verkligen sur om de som är på kvällen får göra det efteråt, man vet ju aldrig.

Men helheten var riktigt bra, såg många man kände också från hemstaden så det var ju kul. Många var riktigt bra live också, men Jay tyckte jag ändå att var bäst och snyggast ;) Skulle gärna åka på en show där han är med igen!


Andreas Weise 


Jay Smith


Linnéa. Lite dåligt bild men fina färger.



2 kommentarer:

  1. I sverige var de ju bara dom som hade vip och meet and greet-biljetter (alltså betalade mer än dubbelt mer) som fick träffa idolerna efteråt. Jag vann ju såna biljetter jag men man fick ju inte ens se dom nå länge.

    SvaraRadera
  2. Rebecka Sjöström14/2/11 11:22

    Jay Smith har några spelningar med sitt band framöver:
    http://www.vonbenzo.com/

    Kolla under "tour"

    SvaraRadera