måndag 21 februari 2011

Mina drömmar & framtidsplaner genom åren

Nu ska jag skriva lite om vad jag har velat bli, jobba med osv. genom åren. Det finns säkert något jag inte minns men :P

Artist/Showdansare - Detta är något som jag har velat när jag var mindre, inte när jag var runt 14 precis. Skulle inte kunna tänka mig det första för att jag kan inte sjunga men det andra skulle jag kunna tänka mig. Men jag tror man måste söka sig utomlands för att lyckas.

Modell - Har jag velat så länge jag kan minnas. Oavsett om det skulle vara i nån modetidning, catwalk, katalog, sminkmodell you name it. Det längsta jag kommit med detta är hår- och sminkmodell samt lite fotograferande med Jonas Udd. Skulle kunna tänka mig att jobba med detta nu som då men inte på heltid. Sen finns det väldigt mörka sidor förstås också inom den här branschen. Jag har själv inte riktigt försökt satsa på detta ens, utan bara varit sådär annars i åtanke :)

Butikschef/Egenföretagare - Butikschef är jag inte säker på att jag skulle klara av, det skulle verkligen vara ett stort ansvar. Samma sak som egenföretagare, men på ett sätt lockar det mig. Det får framtiden utvisa ^^ Kanske nån dag?

Försäljare - När jag var mindre lekte jag ofta att jag sålde saker och sånt. Just nu jobbar jag som försäljare och jag trivs bäst med det av alla jobb jag har haft. Så som försäljare vill jag gärna fortsätta med länge till :)

Frisör/Kosmetolog - Frisör fick jag skippa rätt så snabbt när jag har ryggproblem (s-skulios), skulle knappast klara av det i längden. De som känner mig vet att jag har haft en hel del färger i mitt hår och olika frisyrer, därifrån intresset. Kosmetolog skulle jag nästan kunna tänka mig, men då är det otroligt mycket fotvård och hudvård och inte så mycket smink i utbildningen (iaf finska) och det är smink främst jag skulle vilja lära mig mera om. Men man vet väl inte förrän man har prövat? Vet inte hur svenska utbildninge är i Jakobstad, men forstod att det skulle vara så i Vasa. Jag har gått hudvård- och sminkskolning via Avon så det får räcka tror jag.

Assistent, på kontor - Detta ville jag också när jag var mindre. Varför vet jag inte? :P

Bartender - När jag började studera vid Silveria tänkte jag först välja inriktning servitör istället för restaurangkock, men insåg att jag trivdes inte med det. Har dock serverings pass så jag har möjlighet att jobba som det, men tror inte det är något jag vill i framtiden.

Det är allt jag kan komma på just nu. Vet inte om någon är intresserad ens men :P


Vad har ni haft för drömmar och framtidsplaner? Berätta! :)

1 kommentar:

  1. Konståkare, Skådespelare, Programledare på TV, Författare, journalist, försäljare, layoutare på magasin (eller tidskrift med högre kvalitet än dagstidning), personlig tränare/gymistruktör, hälsopedagog... you name it :P

    SvaraRadera