onsdag 6 april 2011

Studera eller jobba?

Jag står ännu på samma ställe som snart för ett år sedan, bara att jag studerade då ännu till. Att få ett heltidsjobb verkar inte vara det lättaste här i trakten heller, om man inte har kontakter. Jag börjar fundera om en högre utbildning skulle ge lättare jobb och kanske en bättre lön. Enda utbildningen jag skulle vara intresserad av är estenom. Man kan enkelt söka via nätet. Förstås kan man ju alltid pröva och tacka nej ifall man ändrar sig.

Jag är inte säker på om jag skulle orka studera flera år till. Det känns så tungt. Denna finns inte som vuxenutbildning heller tror jag. Kanske jag hoppas på ett jobb snart istället :) Vad tycker ni? Hur skulle ni göra?

2 kommentarer:

  1. Estenom är på yrkeshögskole nivå så di e så vuxna som bara den :D tungt va de fast jag bara gick några månader! Och jag har sett dem som ännu studerar drunknar i skolarbeten osv. Men orkar man e de ju no värt de :) Men har hört av dem som e färdigt utbildade estenomer att ska du ha jobb som estenom får du nog leta dig till en större stad. Här jobbar oftast bara estenomer i vanliga butiker som försäljare (kicks, sokos emotion osv) eller som frissa! Flera jobbar även också med ett helt vanligt arbete som inte alls rör utbildningen .. så de låter mer WOW i början men sen kanske de int e sist å slutligen lika WOW :) Men lycka till när du söker om du söker :) / M

    SvaraRadera
  2. Tack för dina synpunkter ^^ Ja tror jag int sku ork i längden heller när jag ändå ha studera 6 år efter högis. Men måst se om ja söker ändå, om ja ändrar mig igen ;D

    SvaraRadera