onsdag 28 september 2011

Avon Glimmerstick Liqui-glide Eye Liner

Pratade om denna produkt tidigare och har nu testat den, under helgen när det blev utgång. Den ser ut som en kajal som man skruvar upp, man behöver alltså inte vässa den. Ni som använder vanliga Glimmerstick vet hur den är. Jag bestämde mig att göra en enkel make up med röda läppar av ett läppstifts prov från Chanel och ville ha en snygg markering vid ögat. Själv gillar jag starkt dip liners, men tycker att de är väldigt svåra att applicera och vissa måste torka, de som jag själv har prövat hittills. Jag satte denna på en gång och fick en bra bredare linje, först blev jag rädd när den ser ut som vanlig kajal men blir flytande vid applicering på huden. Jättesnygg på!  En av mina nya favoriter helt klart :) Sen satt den bra hela kvällen också utan att det kom streck på ögonlocken. Stort plus att den ännu till är riktigt svart i färgen. Enda negativa är att man bör vara försiktg, jag bröt av lite till först när jag tryckte på för hårt. Priset ligger runt 5-6€ från Avon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar