söndag 6 november 2011

The Body Shop - Rainforest Moisture shampo & balsam

När jag var i Sverige senast och köpte något från The Body Shop, fick jag med prover på shampo och balsam av Rainforest Moisture för torrt hår. Mot höst/vinter blir mitt hår aningen torrare, så jag brukar variera med produkter för torrt hår istället för färgat hår emellan. Första reaktionen jag fick när jag öppnade denna var ett luktade vidrigt! Usch :S Jag tror inte jag har stött på något shampo med sån hemsk doft. Det brukar oftast vara första tecknet på att det inte passar mig - så var det också.

Mitt hår kändes så hemskt torrt och risigt, fast jag tvättade två gånger efter varandra med den. Jag var helt enkelt tvungen att ta Avons Naturals shampo för färgat hår, för det blev så hemsk torrt och risigt. Efteråt testade jag balsamet och tänkte denna måste ju vara bättre och vårdande, men icke. Jag var tvungen att lägga i Dove Intense Repair balsam för att få fason på mitt hår. Så denna var verkligen inte bra för mig!

Det positiva med denna produkt är att den är fri från silikon och parabener, så mycket annat har jag inte själv att tillägga.

Någon annan som har använt The Body Shops hår produkter? Vilka erfarenheter har ni haft?


Bild: thebodyshop.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar