tisdag 3 januari 2012

Från vaggan till deadline, check!

Jag har nyss läst ut Robert Gustafssons bok och den var fantastisk rolig och väldigt personlig. Sådana självbiografer gillar jag! Ännu till så känner man sig väldigt stolt över att få ha jobbat med samma regissör som även har jobbat med Robert - Walter Söderlund. Ni som inte känner mig så kan jag berätta att jag har varit på praktik under min medie-assistent utbildning på sveng.com, där bl.a. Space Trainees och Ursäkta Birgitta?! producerades. Ibland funderar jag allvarligt på att söka jobb inom film- eller tvbranschen, med tanke på hur roligt det är och när man ändå har lite kontakter. Man får ju förstås inte glömma bort hur mycket arbete som läggs ner på en produktion. Examensarbetet som jag var delaktig i var en kortfilm där jag i huvudsak fungerade som scripta, men gjorde en hel del annat också.

Får se vad framtiden utvisar, just nu trivs jag att jobba som försäljare :)

1 kommentar:

  1. filmbranchen e inget vidare, ett riktigt skitjobb (blev avskräckt efter colorado avenue) . men studioproduktioner/tv sku va rätt nice :P

    SvaraRadera