måndag 16 april 2012

Loppan-notiser

Jag kom på lite saker som jag stör mig på och måste få ut det någonstans. Ni som fortsätter läsa är på egen risk :P Okej så farligt är det väl inte men ändå...

De som säljer plagg osv. från budgetkedjor till överdrivna priser.
Jag förstår om det gäller ett plagg från de lyxigare varumärkerna men när det gäller H&M, Gina Tricot etc. bör man hålla priset på ett rimligt nivå, oavsett om det är nytt eller ej. Jag vet inte hur många gånger jag har sett på loppisar folk som säljer noppiga H&M toppar för flera euron. Är det loppis - då ska det vara loppispriser!
Samma sak om det är nytt - just för att det är från en budgetkedja vill ingen betala hur mycket som helst fast det är nytt, eftersom du kan få liknande för samma pris från kedjorna.

De som säljer använda underkläder på loppis.
Euuw! Släng bort till grovavfall, bums!

De som säljer använt smink.
Mycket ohygieniskt. Jag har köpt parfym osv. som har varit oöppnade, är det smink som står att det är nytt men man vet inte om folk har öppnat och kollat på det - då blir jag skeptisk.

De som försöker sälja något för 2-4 ggr dyrare än vad det egentligen kostade.
Ikea lackborden för 22€? Jag tror de flesta känner till Ikea vid det här laget och vet vad de kostar. De som säljer kopior av märkesväskor kan också ta helt hutlösa summor. Det är en kopia, inte äkta - då ska priset vara ditåt också beroende på skick.

Det finns säkert mera men detta är vad som går runt i mitt huvud nu när jag under de senaste gånger har gått på loppis och kollat på nätet. Inget slår lyckan när man fyndar något till ett bra pris - så är det för mig, därför gillar jag att shoppa second hand! Förstås gör man ju en god gärning för miljön också. :)

Kommentarer?




5 kommentarer:

  1. Därför inte jag går så mycket på loppis. Jag är inte den som hittar de bra fynden bland det andra som du skriver om =) nångång kan man ju ha tur dock =)

    SvaraRadera
  2. *bättre på att fynda på nätet jag. eller rea :P

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du sku slut sälj dina saker ti överpriser då också :p Haha

      Radera
  4. Håller helt med dig - tycker att folk har GALET höga priser på sina loppissaker..!
    Även fast ett plagg är "aldig använt, endast provat" så betyder inte det att man kan ta fullt pris för den. Det är ju LOPPIS!
    Samma sak gäller IKEA-grejer.

    Jag tycker också det är helt SJUKT att folk säljer halvfulla nagellacksflaskor, dusch-geler och bodylotions på loppis... INGEN kommer att betala för en halvfull flaska av Paris Hilton-parfym/ett använt Revlon-läppstift...
    USCH!

    SvaraRadera