lördag 11 januari 2014

Change



Igår hade jag en ledig dag och bestämde mig för att åka en sväng och strosa runt i några butiker i lugn och ro. Det fick bli en egen-tid dag :) Efter att ha hört om vilken bra betjäning en bekant hade fått på butiken Change som säljer underkläder bestämde jag mig för att åka dit. Jag kom på att jag hade julklappspengar kvar, hittade inte så mycket under mellandagsrean så tänkte jag skulle passa på att köpa nån ny bh. Och det är alltid lika svårt.

Visst har jag hört att man ska mäta och sådant, gjorde det för nåt år sen men svårt att veta om man får rätt mått också. Så man har ju prövat några man hittat i butiken, tror jag har haft två som har suttit riktigt bra som jag minns. Har ju ändrat lite med tiden också. Hur som helst gick jag in i butiken och fick betjäning, hon tog omkrets måttet utanpå t-shirten och såg vilken kupa jag troligen skulle ha. Ville ha en som stöder bra och i nån neutral färg och sen någon finare. 

Hittade flera som satt riktigt bra ^^ När jag hade på bhn kom hon och kollade så den satt bra, så att den var passligt spänd både på banden och där bak. Fick även veta att 80%(!) av alla kvinnor går med fel bh storlek! Jag själv har varit en av dem nu under de senaste åren. För mig blev det fyra par bhar och tre par trosor. Nästan allt var på rea och när jag blev medlem fick jag ytterligare mer rabatt. Bestämde mig för att satsa på kvalité nu och unna mig dessa. Tack vare julklapps pengarna var det möjligt :)

Nu har jag använt en av dem i två dagar och den är så bekväm. Jag fick också konstaterat att jag har gått med alldeles för liten kupa och för stor runtom. Change har flera butiker i Finland och Sverige och även webshop. Rekommenderar ett besök i butiken ifall ni har vägarna förbi en Change butik :)

Detta inlägg är inte sponsrat, utan min egen upplevelse och åsikter.




2 kommentarer:

  1. Åh, det där är ju absolut någonting som alla kvinnor borde unna sig! Att hitta passande BH:ar är alltid sjukt svårt. Det varierar så mycket mellan olika affärer och olika modeller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är det och har verkligen alltid haft "svårt" att veta hur den ska sitta bra också. Rekommenderas
      :)

      Radera