torsdag 17 april 2014

Fem nya favoriter



Lancóme Miracle Air De Teint - Fick betjäning av trevliga Jenna på Kicks och fick pröva denna foundation lite på huden. Bra färg, lätt att applicera och täcker bra - utan att den känns för tung. Har använt både pensel och fingrarna. Man kan t.o.m nästan vara utan puder för den blir så matt, men jag föredrar att lägga ett lager på. Hur som helst en av de bästa foundation som jag har prövat ^^ Just då fick man rabatt med Kicks kuponger också så därför slog jag till.

Clinique High Impact Mascara - Denna har jag fått i present och för ca. en månad sen prövade jag den för första gången. Riktigt bra mascara, längesen jag hittade en bra som inte hade gummiborste, föredrar de oftast. Denna storlek är perdekt att ha med sig :)

Loréal Super Liner Perfect Slim - Det är minst tre år sen jag använde flytande eyeliner tror jag, om inte ännu längre sen. Jag använde Rimmels dip liner mycket förut. Tänkte när jag såg denna i butik att det vore intressant att pröva en som ser mer ut som en penna, denna är väldigt spetsig och tunn. Första gången på länge jag använde flytande eyeliner och vad lätt det var! Jag behövde inte ens putsa bort nåt jag klottat. Den har mycket svärta, är lättarbetad och lätt att få till en "vinge". Ny favorit!

Clarins One-Step Gentle Exfoliating Cleanser - En rengöring som är lite mer skrubbliknande. Denna fick jag som tester när jag handlade på Kicks. Doftar ljuvligt och huden blir mjuk och len efteråt. Riktigt uppfräschande. Har använt den varannan dag. Torkar inte ut heller. Kommer troligen att köpa denna sen i större förpackning :)

Avon Care Cocoa Butter handcream - Handkrämer från Avon har alltid varit en favorit. Nu har det kommit en ny som innehåller kakaosmör och e-vitamin. Doftar ljuvligt och är återfuktande. Hoppas på att i framtiden det blir en "vipp" kork som man öppnar istället för att skruva. Stort plus att den är förmånlig också :)

Detta var alltså lite kort om fem skönhetsprodukter som jag prövat under den senaste tiden och gillat, hoppas ni tycker om inlägget.



4 kommentarer:

  1. mascaran e en av mina favoriter o.) visst fick du den av mig eller finns jag fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag fick den av dig :D Till julklapp tror jag att det var :)

      Radera
  2. Just den handkrämen och just den mascaran hör också till mina favoriter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice :) Mascaran är tyvärr slut nu snyft :(

      Radera