söndag 20 april 2014

Tatueringar

Har funderat länge på detta och tänkte skriva vad jag tycker om tatueringar :)

Redan i 14-års åldern började jag fundera på en tatuering. En enkel tribal som skulle sitta bra på skulderbladen nästan, så att om man hade en enkel topp så skulle den synas. Så man ändå kunde täcka den när man vill. Jag printade ut bilden som jag hittade och satte den i plånboken. Fick tips om att man skulle kolla på den ofta, så att man blir van med den och att det är verkligen den jag vill tatuera. Just då tyckte jag att den tribalen var något annorlunda än de andra som fanns. Denna tatuering funderade jag fortfarande på när jag var 18-19 år gammal.

Tack och lov att jag INTE tatuerade mig! Jag skulle inte alls gilla den idag. Blä. Jag vill tatuera mig nån gång och jag kommer först att tatuera en mindre tatuering för att se vad jag har för smärtgräns. Troligen en black and grey med kanske lite färg i. Kan variera så olika för alla. Den andra tatueringen jag vill ha är en typ av porträtt och den ska vara black and grey som stilen heter. Men det får vi se om den blir av. 

Har inte bråttomt eller råd just nu heller, men jag vet till vilken tatuerare jag vill gå till. Han är duktig och har mycket erfarenhet och är väldigt bra på porträtt och black and grey. Porträtt ska ju vara så likt som möjligt och då vill jag absolut ha en som kan det. Fast det kostar mera. Man ska ju ha det hela livet också. Jag skulle ALDRIG gå till en som bara har tatuerat lite grann som hobby eller som inte har så mycket erfarenhet. Har sett nån som har haft så hemsk tatuering när de har varit "försökskanin" åt någon i början. Sen är det ju mycket med färger, hygien osv. också. 

Får se då hur det blir i framtiden :) 

Lite flummigt inlägg kanske men det är alltså vad jag tycker om tatueringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar