lördag 31 januari 2015

#bloggträff15 & skönhetsprodukter - first impression



Detta är ett tidställt inlägg. 

Just nu är jag på Finlandssvenska bloggares bloggträff i Vasa om det kommer upp rätt tid :P Ett inlägg så länge - mera kommer senare under dagen/kvällen :)

Under de senaste två veckorna har jag prövat lite nya produkter och här tänkte jag berätta lite kort vad jag tycker om dessa hittills. Ni får gärna kommentera vad ni har för erfarenheter av produkterna nedan :)

Lumene Waterproof Eye Makeup remover - Denna köpte jag för en tid sen och har nu använt den några gånger. Och jag gillar den skarpt! Tar verkligen bort allt lätt. Kan vara en av de bästa jag testa någonsin. Tack för tipset Jenna ^^

Lumene Volumizing Mascara - Denna kom i min fina julkalender av Madde. Riktigt bra mascara, gillar borsten :) Lätt att använda.

NYX Invincible Fullest Coverage Foundation - En av produkterna som jag beställde till julklapp från eleven. Det är första NYX produkten jag prövat och har testat denna två dagar. Var först lite osäker med färgen eftersom jag är så ljus - men den fungerar riktigt bra i samband med Mac pudret jag använder. Har inte använt så mycket concealer när jag använt denna så den täcker rätt så bra.

Lumene läppstift - 5 lilac nude - Åh vad jag älskar denna färg! Och doften. Och allt. Och att den var -70% på rea på Sokos Emotion i Jeppis. Jag är så svag för läppstift...

Avon Luxe Velvet Matte Creme Foundation - Porcelain - För några år sen använde jag rätt så ofta Maybellines mousse foundations men har inte haft nåt sådant på länge. Har väl lämnat helt enkelt. Så denna måste jag pröva efter tips om att denna är riktigt ljus. Har endast prövat den en gång men den var härlig att applicera med fingrarna och blev silkeslent.

La Roche-Posay Lipikar Baume AP+ - Kom med i januari månads livbox. När det har varit kyligare väder har jag lite torr, röd och irriterad speciellt vid kinderna. Jag har annars blandhy och oftast inte torr. Denna har jag använt som nattkräm eller de dagar jag inte har sminkat mig. Den har verkligen varit räddare i nöden! Absolut en produkt jag kan tänka mig att köpa den igen. Lugnar verkligen ner huden.

Kicks Powder - Light Beige - En gång har jag prövat den, färgen passade inte med NYX foundation, det blev alldeles för mörk. Återkommer när jag prövat med någon annan foundation. Gillar annars förpackningen :)

Omedvetet blev det 3 Lumene produkter den senaste tiden :D Jag har alltså inte köpt allt på en gång, utan har ett litet lager med smink- och hudvårdsprodukter/ev.presenter, flera saker har jag köpt med Kicks kuponger - check, julklappspengar eller på rea. Men det skåpet vågar jag inte visa... ;)

Jag önskar alla läsare en riktigt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar