fredag 28 augusti 2015

My Beauty Collection: Hair - Moroccanoil Treatment Light


Olja i längderna är det bästa sättet för mig att hålla mitt hår snyggt. Jag har testat orofluido, men gillade inte den formulan. Det blev snabbt för fett av den. Denna fick jag i födelsedagspresent om jag minns rätt, jag har tidigara haft den vanliga oljan, denna är i light version i större flaska och med pump. Beändigt!

Denna passar faktiskt bättre till mitt hår än den vanliga. Den är lättare i konsistensen, mitt hår är just nu i ändå bra kvalité, så denna räcker gott och väl. Tror det är de större förpackningarna som har detta. Har haft shampoo och balsam också från samma serie, om det var moisture repair eller hydation minns jag inte. Mitt hår blev väldigt mjukt och fint av det :)

Dessa från Moroccoanoil verkar vara väldigt populära och omtyckta. Mitt hår älskar den, man behöver endast lite av produkten så en flaska räcker väldigt länge. Den finns i utvalda salonger och t.ex. på bangerhead. Denna är en större flaska, det finns 100 ml och 50 ml åtminstone, vet ej om denna varit någon specialutgåva. Större flaskorna är väl runt 40€ och de mindre kring 20€. Men de är så dryga :D Jag lägger denna efter duschen och sen använder jag Avons Oil treatment i spray format, behöver längderna mera fukt lägger jag denna också. Den har blivit en favorit som ingår i min hårrutin!

+ vårdar, ger glans
+ blir ej för oljigt
+ doftar gott

Denna produkt får 5 av 5. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar