fredag 2 oktober 2015

Helsinki Shopping


Jag hade redan innan resan siktat in mig på en foundation från Mac. Hade först tänkt mig från Longwear Pro serien, samma som min concealer men konstigt nog var den ljusaste för mörk för mig trots att det vara samma färgnummer. Som tur hade jag med mig min nuvarande foundation från Dior som är riktigt perfekt färg för mig och liknade väldigt mycket denna. Försäljaren rekommernderade denna färg och prövade den på mig också. 


Funderade över en massa läppstift också förstås, fanns ju så många härliga :D Efter mycket funderande blev det en rosa färg, Dreaminess. Köpte också en pump till foundationflaskan. ska bli mycket spännande att pröva dessa! Även det fina marmorfatet är från Hm Home. Så roligt med en sån butik i Helsingfors också.


Tiger är en underbar butik med allt möjligt roligt. Servetter är alltid bra att ha, touch pennan är perfekt size till telefonen och små söta presentboxar är bra att ha. Köpte också en tygkasse till mamma med katten på. Smyckena är från HM som hade halva priset på rea. Älskar halsbandet, föll för det direkt. Smyckena kostade kanske 2,50€ och 1,50€ eller något liknande, så verkliga kap ^^


Denna vackra jacka från H&M hade jag prövat istan, men skulle ha behövt en storlek mindre. När det fanns det i Helsingfors så satt den som en smäck! Den är svart med fina gulddetaljer, min absoluta favoritkombo just nu. Så snygg. Den är en mera finare jacka, höst och vår och fest. Har redan använt den flera gånger.


Jag köper inte plagg om de inte sitter riktigt bra och jag trivs i dem. Denna vackra tunika/klänning med spets var riktigt fin på. Provade massor på Gina Tricot, tycker att denna höst har det kommit så mycket fint som faller mig i smaken. 


Denna tröja gillar jag när man kombinerar två olika material. Den är också från Gina Tricot och fanns i flera färger. Är väldigt nöjd över all shopping :)


Har ni också shoppat höstplagg? :) Vad är er favorit produkt från Mac? ^^






2 kommentarer:

  1. Näpp, jag har inte shoppat höstplagg och vet inte om jag kommer att göra det heller för nu då jag har flyttat har jag insett att jag har MÄNGDER och ÅTER MÄNGDER av kläder så jag behöver inte köpa nåt. Snarare bli av med! :D

    Jag har ingen produkt från MAC men skulle hemst gärna vilja prova pro longwear concealern för att kolla om den verkligen täcker så bra som alla säger! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt också ställt mig i kö för ett loppisbord på nya Combo, eftersom jag har rensningssug nu :D Samt att jag köper inte plagg om de inte sitter bra och jag trivs i dem :)

      Jag har prövat concelaren och än så länge tycker jag den har varit riktigt bra för mig ^^

      Radera