söndag 13 december 2015

Saturday make up + produktlista


Här kommer mera bilder från gårdagens make up och produktlista. När jag gör en ordentlig sminkning vill jag helst inte stressa, detta är verkligen färg/konst terapi för mig. Tänkte först jag skulle göra en mer neutral sminkning men lördagsfeeling kom så det blev lite annat ;) Lösögonfransarna har jag köpt på Ostajan Onni i Smedsby och klippte en frans så det blev två och har dem endast på ytterkanten. Mycket enklare att applicera också tycker jag :) Oftast måste jag ändå klippa, när de brukar vara lite för långa.


Primer: Avon Luxe mattifying primer
Foundation: Diorskin Sculpt - 010
Concealer: Mac Pro Longwear - NW15
Puder: Avon ColorTrend anti-blemish pressed powder - transculent
ÖgonbrynKicks Eyebrow Trio - brunette
Highlight: H&M Highlighter
Contour: NYX Wonderstick light medium & Lumene Arctic Sun Bronzer - 1 fresh day
Rouge: Avon Marbleised Powder Blush - self discovery
Ögonskugga: Avon True Color eyeshadow Quad - modern romance & satin for blues
Kajal övre: Avon Glimmerstick - blackened night
Kajal nedre: Avon Kohl eye liner - true black
Mascara: Avon Big and False lash -black
Läpp penna: Make Up Store - sweet pumpkin
Läppglans: NYX Pump it up lip plumper - piu2 lindsay (läppglans före för plump effekt)
Läppstift: MAC Mineralize Rich lipstick - dreaminess
Finish: Avon make up setting spray


Inte världens bästa ljus inomhus på en lördag eftermiddag. Jag älskar läppglanset från Nyx, gav en rikigt plump effekt. Och Mac läppstiftet, kan inte tänka mig att leva utan rosa läppstift ;) Beställde nyss ett matt ljusrosa från Avon, ska använda det i nästa make up till bloggen. Vad tycker ni om lördagens look? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar