fredag 18 mars 2016

My Beauty Collection: Foundations/BB/CC

För tillfället är det dessa foundations och andra produkter jag har i användning. För mig som har väldigt ljus hy så är detta alltid en utmaning. Som tur så börjar det finnas mera ljusare nyanser av de förmånligare märkena än tidigare. En av mina favoriter som jag har haft och var perfekt färg så var en foundation från Dior, som jag nu har kvar hylsan bara för att kunna ha den med och jämföra andra foundaions med den före jag köper - för den färgen var perfekt :) 


Från vänster till höger: Loreal True Match i färgen 1.N Ivory. Jag har tidigare haft denna foundation och passar bra till vardags. En prisvärd produkt som är lätt att få tag i. Tycker om att det är pumpflaska och fin design.

Mac Studio Fix Fluid i färgen NW10. Mac är mitt favoritmärke när det gäller foundations och puder - de håller bra och där finns det färger som passar mig. Köpte denna i Helsingfors när jag var på Avon galan. Köpte till pumpen till flaskan också, lite dumt att man måste köpa den till men detta lär inte vara min sista Mac foundation så det fick bli ett köp. Älskar täckningen och hållbarheten med denna. Min favorit just nu!

Wet n Wild Coverall i färgen E815 Fair clair. Jag beställde även pudret till denna från Bangerhead eller eleven, minns ej varifrån. Helt okej, täcker bra. Gillade pudret mera. Det kommer lätt för mycket ur förpackningen.

Avon Anew BB kräm med spf 20. Detta är min favorit BB kräm av alla jag testat - speciellt på sommaren. Denna anpassar sig och matchar din hudton, ger lätt täckning, är dryg och har hög solskyddsfaktor. Denna vill jag inte vara utan på sommaren. Man känner sig direkt lite fräsch :) Ibland lägger jag lite puder ovanpå. Den har snabbt blivit en favorit bland mina kunder och en av de Anew produkter jag säljer mest av.

Lumene CC cream 6-in-1 i färgen light. Ifall man känner någon som har ljus hy och ser vad de använder så kan man få lite tips. Denna är riktigt ljus - det som jag är mest förvånad över är hur bra den täcker och jämnar ut min hy. Använder den ibland istället för foundation. Härligt Lumene, med en ritkigt ljus CC kräm. Det har också varit svårt att hitta.

Har ni några favoriter  av dessa ovan? Har ni tips på produkter som har riktigt ljusa nyanser? :)


2 kommentarer:

  1. Jag tycker om avons BB kräm!! :) men nu har jag hittat en foundation från Yves Rocher som är så ljus som ingen annan foundation tidigare varit o ja gillar den skarpt! :) dessutom har jag en BB kräm från oriflames serie Very Me men den är lite väl klibbig men den funkkar okej :) dermosils mineralfoundation i färgen Fair är min favorit vardagsprodukt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den nice! Vad heter den från Yves Rocher och färg? ^^ Intresserad av att pröva :) Så svårt när man inte får se de produkterna live.

      Radera