söndag 29 maj 2016

Essence Shopping


I förra veckan när jag träffade Mima så föreslog jag att vi skulle besöka Minimani och kolla in utbudet av Essence produkter. Jag har inte varit dit på länge och de gånger jag varit så har det varit väldigt utplockat. Jag har inte prövat något från detta märke, men blivit mer och mer nyfiken och bestämde mig för att pröva några produkter.

Dessa fick följa med mig hem, 11 produkter för ca 27€. Hittills har jag hunnit pröva kajalpennorna, mascarna, velvet matt läppstift (längst ner till höger) och läppglans med matt effekt. Den vita gel eyeliner var riktigt fin och den satt som berget! Den är vattenfast. Sen velvet matte läppstiftet blev jag så förvånad över hur bra den kändes på läpparna och efter att jag hade ätit syntes det knappt? Jag är redan sugen på att skaffa mera färger av denna. Imponerad.


Läppglanset med matt effekt var också härlig på läpparna och jag älskar färgen. Mascaran separerade väldigt bra, blev bäst med ett lager. Helt okej till vardags, jag vill pröva någon annan också som kanske passar mig bättre. Silverkajalen kändes lite väl mjuk och gav mindre färg än vad jag trodde. Ögonskuggan gillade jag och den har jag läst att många också har använt som highlighter.

Resten av produkterna kommer jag att pröva snart och mitt första intryck av Essence är väldigt bra. Det finns en hel del produkter och kommer definitiv att pröva flera produkter :) Har ni använt något av Essence? Vilka produkter är era favoriter och kan rekommendera? :)

4 kommentarer:

  1. Jamen vad kul, jag visste ju typ int alls vilka produkter (förutom läppstiftet och läppglansen) som du sen sist och slutligen köpte då jag var så koncentrerad på mitt eget shoppande :'D Men kiva produkter plockade du ju med dig. Ser framemot att få läsa mer om dina åsikter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska verkligen bli spännande att pröva resten :) Stay tuned!

      Radera
  2. Ja har hede matt läppglanset,å ja älskar e 😄

    SvaraRadera
  3. Nice :D Doften är också nice :)

    SvaraRadera