onsdag 4 maj 2016

My Beauty Collection: powder/powder-foundation


Här är de puder och puder-foundations som jag har i anvädning för tillfället. Jag har också en Make Up Store och en Loreal BB puder i lager som ni får läsa om efter att de har tagit slut.

KICKS pressed powder i färgen transculent. Jag har endast använt den några gånger och kan inte ännu  säga så mycket om den. Stor spegel vilket jag tycker att är väldigt behändig. Så glad att det finns transculent för mig som har svårt att hitta puder. Får återkomma sen när den tar slut vad jag tyckte om den.

Esteé Lauder Stay-in-Place powder make up i färgen 2N2. Sedan jag blev förälskad i Mac powder plus foundation så har jag prövat lite andra märken också. Dessa lite dyrare märken brukar jag passa på när det är rea, hittade denna på Kicks rea ifjol. Tyvärr är den snäppet för mörk men funkar på sommaren. Gillar förpackningen och att den har flik under för svampen.

Avon Extralasting pressed powder i färgen transculent. Med min väldigt ljusa hy så har jag haft svårt att hitta puder i Avons sortiment, men nu har jag inte bara hittat en utan två! Denna är en produkt jag har med i väskan. Håller bra och blir ändå inte för kakig på mig. Stor spegel. Finns inte just nu i sortimentet, gissar priset runt 10€.

MAC Studio Fix powder plus foundation i färgen NW15. Detta är en produkt som jag måste ha en extra i lager, så mycket betyder den för mig. Använder den när jag inte orkar med foundation och puder, då använder jag en borste att applicera med. Lätt och behändigt. Ibland lägger jag den efter foundation och då håller det verkligen. Jag kom i kontakt med denna produkt i Stockholm 2011 under en resa och minns efter en svettig utekväll och massa dans i sommarvärmen så syntes det ingenting. Nada! :D Värt 32€ och räcker ett bra tag.

NYX HD finsihsing powder i färgen 01 transculent. Direkt jag prövade denna så började sjunga where have you been all my life av Rihanna. Jag har testat använda den direkt efter foundation runt ögon för "setta" det. Vilken finish! Matt och bra direkt. Wow. Blir liksom på ett snyggt sätt också. Svårt att förklara, men har aldrig haft en liknande produkt. Blir snyggt runt ögat också och sätter sig inte i linjerna.

Avon ColorTrend oil control pressed powder i färgen transculent. Dyrt betyder inte alltid bäst. Detta är en av de bästa puder som jag använt. Köpte den för ett bra tag sen och finns ej just nu i sortimentet. Sminket håller bra och färgen är perfekt. Kostar runt 5-10€ så det är verkligen super!

Om ni har tips på transculent eller väldigt ljusa puder tar jag gärna emot. Jag är väldigt sugen på att pröva andra från MAC också. Jag har verkligen hunnit pröva många andra märken genom åren, Lumene har länge varit en favorit förut, när det pudret kostade runt 8€. Har ni använt någon av produkterna ovan? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar