torsdag 23 juni 2016

Beauty Sale Shopping: Kicks


I mitt tidigare inlägg så skrev jag om att jag har gjort lite Beauty Shopping, så först ut får bli från Kicks. Jag besökte butiken i Vasa samma dag som rean hade börjat och gick länge och tittade på nedsatta varor. Jag brukar alltid passa på och testa på lite selektiva och lyxigare produkter när de är nedsatta, som Jenna också skrev i detta inlägg så är jag lite av en sucker för fina förpackningar.

Foundation och puder testar jag gärna av mer selektiva märken, denna gång fanns tyvärr inget som var tillräckligt ljus för min hy. Har några läppstiftshylsor och Avon produkter som jag inte använder men inte vågar slänga, för att de är så fina! Sen är ju också Avon produkter lite roligt att ha kvar, för att se hur det har utvecklats genom åren. Vore roligt att äga en vintage produkt eller katalog från Avon.


Denna ögonskugga av Make Up Store var nedsat med -70% så den blev endast 5,10€. Den kunde jag inte låta bli. Gillar Make Up Store ögonskuggor och har ingen i den nyare förpackningen. Känns mycket mera lyxigare än tidigare. Färgen heter deadly. Har inte hunnit pröva den ännu, kommer att göra det snart. Ett superbra pris för en ögonskugga.


Estée Lauder shadow paint blev jag direkt nyfiken på. Färgerna är sinister och steel. Jag kunde helt enkelt inte välja. Använder mig gärna av svart/grå/silver färger när jag gör festligare sminkningar. Dessa var också på -70% så slutsumman blev 10,20€/st. Snygga förpackningar också. I bakgruden syns en rubicell sponge från Kicks egna märke som är min favorit när jag vill har ett tunnare lager foundation och suger inte åt sig massor som lämnar där. Värt 3,90€.

Har ni shoppat på Kicks rea? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar