torsdag 16 juni 2016

Karriärlistan


Vad ville du bli när du var liten?
Butiksägare, assistent  (t.ex på större kontor eller andra högt upsatta :D ) och bakgrundsdansare till typ Britney Spears.

Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
Bartender.

Gick du någon nischad gymnasielinje?
Har inte gått i gymnasiet.

Vad hade du för betyg? 
Runt 8 om man räknar från högstadiet. Yrkes mycket bättre. Fått en del stipendier på Vasa Yrkesinstitut som jag är väldigt stolt över. 


Vilka var dina bästa och sämsta ämnen?
Bästa var modersmål, finska, engelska, konst och huslig ekonomi. Sämsta var matematik och fysik och kemi, dessa alltså i högstadiet. 

Utbildade du dig efter gymnasiet? 
Jag har inte gått i gymnasiet, studerade först till Restaurangkock och efter min examen började jag studera till Medieassistent. 

Vilket var ditt allra första jobb?
Glassförsäljare i Sia glasskiosk.

Vad har du mer haft för yrken?
Kock i lunchrestaurang, försäljare, tomatsorterare, hembygdsintervjuvare. Har också hoppat in för butikschefer vid semestertider och fått lära mig om bl.a visual merchandising.


När hamnade du i den banan du är i idag?
Jag har alltid tyckt om att jobba som försäljare och kundbetjäning. Det började 2005 när jag först sålde kökssaker.

När visste du att du var på rätt väg?
Jag tycker om att vara bakom kameran med film, foto med mera men insåg efter en tid att jag trvis bäst att jobba med kundbetjäning och försäljning och det är verkligen min grej. Foto och film är numera på intressenivå.

Vad brukar du får höra att du är bra på i ditt jobb?
Avon Teamledare/Skönhetskonsulent: Att jag betjänar bra,glad,hjälper kunderna att hitta det som de söker, jobbar bra på evenemang, personliga kontakten och att jag inspirerar och ger energi. Samt att detta verkligen är min grej. I butiken: jag har bara fått positiv feedback och att jag är bra på det jag gör som försäljare och kundbetjänare. Sen har vi så roligt på jobbet, det är mycket viktigt för mig :) 

Vilka är dina sämsta sidor på arbetet?
Stressar i onödan, rädslan över att göra fel och få skit för det. Har blivit fel behandlad av chef på tidigare arbetsplats och mycket sitter kvar sen dess. Men jag jobbar på det! 



Tre saker du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb:
Att jag vågade satsa som Avon Teamledare ifjol och har idag ett team på över 50. Det har gett mig så mycket! Sen är jag också extra stolt över att jag satsade allt och gjorde ett gott intryck hos Malin och får jobba i hennes butik. Jag är väldigt noga med att verkligen visa att jag vill ha ett jobb som är en aktiv människa. Det tog mig 19 intervjuver på andra ställen innan jag förstod vad som var meningen :) Jag älskar mitt liv just nu, jag har verkligen de 2 bästa jobben kombinerade :)

2 kommentarer:

  1. Så intressant lista, kan hända att jag kopierar den... ;)

    SvaraRadera