fredag 2 september 2016

Den tog slut! - Augusti


Dessa produkter hann jag tömma under augusti, 8 stycken denna gång.

Nutra Effects micellarvattenEn favorit som jag redan har en ny i användning. Tar bra bort make up och känns behaglig på huden, utan att bli för sträv. När jag inte orkar använda en skild ögonmakeup remover är denna räddningen :)

Ica Eyes and lip makeup remover - Denna köpte jag för längesen i Umeå och har haft den i mitt lager. Denna var faktiskt riktigt bra! Minns ej vad den kostade dock. Kommer troligen inte köpa igen eftersom den inte är så lätt att få tag på.

Avon Senses handtvålar - Dessa används flitigt och har redan en mystique i användning. 

Nivea invisible deo - Denna är inte slut men det är en av de värsta deon jag testat. Kändes irriterande och hemsk lukt och annars bara konstig. Nej tack!

Loreal So couture mascara - Min favoritmascara, tar snart en ny i användning. Har skrivit mer om den här.

Loreal volume million lashes intense black mascara - När det var erjudande på Loreal så passade jag på att pröva denna som är i samma serie som min favorit. Vilken besvikelse, inte alls lika bra på mina fransar samt att den fällde under ögat under dagen. Minns inte när jag har använt en mascara som gjort det senast. Enda positiva är den intensiva svarta färgen.

Essence maximum definition volume mascara - Denna separerade väldigt bra, men blev konstig på mina fransar när man försökte lägga lite mera. Så denna är mera för de som bara vill ha väldigt lite mascara och en naturlig look. Kommer inte att köpa igen, positivt med Essence är priset.

Har ni testat någon av produkterna ovan? :) 

4 kommentarer:

  1. Måste kolla med dig då man aldrig skall tro på allt i internets världen. Stämmer det att vissa produkter som används i avons kosmetik är testat på djur? Har alltid älskat tvålarna och bodybuttern men har ej vågat köpa dem då jag läst att de gör sånt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för din kommentar. Avon var första av de stora företagen att sluta att testa produkterna på djur, år 1989. På alla Avons smink- och hudvårdsprodukter står det förkortning t.o.m var de görs. I något land som det är tillåtet att göra det enligt lagen i dessa land (i några länder i Asien, gäller alla kosmetika firmor som har sina produkter där).

      Det var några produkter för något år som man gjorde nåt test på där eftersom deras lag tillåter det, som man vet att har idag minskat. De jobbar för att detta ska vara 0 st. De stöder och finansierar organisationer för alternativa testningsmetoder. Här finns på engelska information http://www.avoncompany.com/corporate-responsibility/about-cr/positions-policies/animal-welfare/

      Så för några år sen var det några produkter vilket troligen har minskat idag och inte gällt just här. Avon använder alltid rena råvaror :) Ha en bra dag!

      Radera
  2. Ditt svar på förra kommentaren- så bra! :)

    Lagoon doften. My true love alltså! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den! Ja den är så nice! Måste alltid ha något av lagoon i användning :D

      Radera