fredag 28 oktober 2016

I love me mässan - del 2


I LOVE ME/BLOGGPASS

På lördag morgon åkte vi iväg från Karis med tåget, taggade :D Mitt första inlägg om mässan hittar ni här. Mima tog en massa fina foton med sin systemkamera som finns i det inlägget, i denna så kommer det att vara de som är tagna med min telefon. 


Först förde jag mina saker och spanade in press rummet. Kände mig så cool med bloggpass! Tog med mig en kopp kaffe. Jag tackade för bra service, det var nämligen första gången jag varit i detta mässcentrum och med bloggpasset så överträffade både mässan och stället mina förväntningar. 


Avon hade ett av de snyggaste ställena på mässan. Jag hade faktsikt blivit tillfrågad om att jobba på mässan, men tackade nej denna gång när det var första gången jag var här och hade bloggpass. Kanske jag jobbar lite nästa år? Roligt att få se bekanta och obekanta ansikten :) 


Avon hade kl.12 och 16 mystery box där de 50 första fick en gåva. Köade båda dagarna och fick med mig 2 stycken. Vad som fanns i kommer i ett inlägg med all shopping och allt annat som fick följa med mig hem. Det var helt klart värt det att köa en stund! De hade även en frisör på plats som gjorde flätfrisyer och använde Avons produkter, tyvärr var det båda dagarna så långa köer dit så det kändes som om man inte hann.


På NYX blev vi helt crazy :D Fanns många produkter som jag inte har sett tidigare, några fick följa med mig hem. Snyggt ställe hade de också och på söndagen när det inte var lika fullt där så slapp jag fram till deras smink-ställe och fick pröva på glitter läppar. Something blue!


Första gången jag har haft en så stark färg på läpparna. Gillade de faktiskt :) Matchade med mitt Avon nagellack. På Ardell fick jag också några individuella fransar pålimmade, köpte med mig ett paket av det och ett par andra. Ska bara öva nu så det blir lättare att använda fransar, det är ju så snyggt.


Jag älskar Linda Hallbergs sminkningar och följer henne både på bloggen och Instagram. Hon är ny också en av ansikterna för NYX- Är väldigt nyfiken på dessa paletter, dock fanns det endast kvar av den färgglada när vi var där. Har någon testat dessa? :)


Det var roligt att gå och kolla där det fanns mera smakprover på olika produkter, här är smakprover på skyr. Deras kokos var riktigt god. Smakade på olika bröd, choklad, yogurth m.m. På flera ställen kunde man också köpa något ätbart, fiffig med flera valmöjligheter, något för alla.


Är väldigt nyfiken på make up eraser, den var mycket mjukare material än vad man trodde. Skulle kanske vara behändig att ha med, undrar om den tar bra bort massor med smink :P Någon som testat? 


Det var mina bilder från mässan. Det kommer att komma ett till inlägg ännu. Nu ska jag börja packa, denna helg ska jag också iväg - denna gång på Avon julfest! Jag har inte haft möjlighet tidigare så det ska bli riktigt roligt. 

Det kommer att vara kollegor från hela vårt område så nya ansikten blir det garanterat. Vi har som mest jobb runt julen så därför är det nu redan - första julkatalogen börjar redan 10.11. Wohoo :D Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar