fredag 14 oktober 2016

My Beauty Collection: contour kits/highlighters


Det börjar bli dags att fortsätta med My Beauty Collection, alla tidigare inlägg hittar ni här. Dessa fotade jag för en tid sen när det ännu var soligt och varmt. I detta inlägg tänkte jag visa mina contour kit och highlighters. Jag har hittills endast testat pudriga varianter, eller jo ett nyx stick testade jag någon gång som inte alls funkade för mig. Fel färg och var inte lätt att blenda ut. Låt oss börja!


Det första jag köpte var denna från Viva La Diva på Kicks. Jag minns att jag gick dit flera gånger och kollade på testers som de hade fram men den var typ alltid slutsåld. När jag äntligen fick tag i den så var jag så glad! Bra pigment som går att bygga upp och har blivit en favorit till vardags. Gillar speciellt highlightern och framför allt priset. Ett väldigt prisvärt kit, minns inte exakta pris men någon på 20€ tror jag.


Sen till min favorit highlighter! Från The Balm, Mary-Lou Manazier. Jag älskar glow och denna ger så fint! Bra pigment och har flera gånger fått komplimanger och frågor vilken highligher jag har. Köpte denna från Cocopanda, den är just nu slut i lagret men lönar sig att spana in, de brukar ha fina erbjudanden och jag betalade under 20€ för den då. Gillar du glow rekommenderar jag verkligen denna :)


NYX highlightern är också en favorit till vardags om jag inte vill ha riktigt mycket glow, finns bl.a på Sokos. När jag besökte Helsingfors sist så passade jag på att fråga om en highlighter med rejäl glow på Make Up Store och även hon som jobbade där hade denna, som egentligen är en ögonskugga -  moon shadow peach. Älskar den! Så pigmentrika, sen älskar jag de nya förpackningarna.


Efter att ha läst mycket om NYX contour och highlight pro på Linda Hallbergs blogg och andra ställen så testade jag beställda den. Den blev direkt min favorit och den var mycket större i verkligheten än vad jag trodde :) Detta betalade jag något på 20€ när den var på erbjudande på Cocopanda. Den har ännu mera pigment än Viva La Divas och används flitigt. Tummen upp för highlightern här också.

Är väldigt nyfiken på att pröva några flera, speciellt highlighters (I need that glow! Helst så det bländar ;)). Har spanat på Anastasias highlighters men priset känns lite väl för mig just nu och lägger hellre pengarna på en fin ögonskuggspalett med massa pigment och som glider på som smör (tips?)  Har ni någon highlighter att tipsa om? Använder ni contour kit? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar