onsdag 22 februari 2017

Beauty shopping Tammerfors del 2


Ni som läst min blogg länge eller känner mig vet att jag gillar Mac. Funderade länge vad jag skulle pröva, egentligen hade jag testat någon kajalpenna eller annat läppstift men de färgerna var slutsålda. Detta fick följa med mig hem och jag fick fantastiskt betjäning på Stockmann. Jag är en sån som frågar massor innan jag bestämmer mig och tittar, stod säkert 1h både fredag och söndag :D 


Rouge är något som jag inte inhandlar så ofta. Just nu har jag en från Avon, Lumene och Kicks. Jag har letat efter någon med lite shimmer i eller skiftar lite i färgen och nu hittade jag en riktigt fin från Mineralize serien i färgen petal power. Så fin! Köpte också i lager Studio Fix powder plus foundation som är en favorit hos mig. Suverän när man har bråttomt.

False lash maximizer kommer jag att använda som primer före mascaran men också testa till mina bryn som bryngel. Ni som följer Nikkitutorials på youtube vet vad jag menar :) Jag gillar rejält med glow, typ så man bländas, så det blev ett löspigment i färgen vanilla. Oftast behöver man inte mixa med något om man inte vill, vilket jag tycker att är bra. Ska bli intressant att testa, de enda löspigmenten jag prövat är från Nyx.


Läpp-produkter är min favorit kategori. Hela handen full med swatches och lite till. Efter att ha läst mycket bra om Retro Matte Liquid Lipcolour blev det en i färgen oh, lady. Läppstiften jag hade velat ha var slut så till sist blev det en med frost finish i fin brun ton - fetish. Och ett läppglans Viva Glam Adriana Grande 2.


Jag hade tänkt pröva en kajalpenna men den färgen jag ville ha var också slut. Så blev att testa en brynpenna istället. Har funderat på Anastasias också, nu fick det bli från Mac i färgen spiked. Bra när man inte behöver vässa denna. Har ni testat någon av dessa produkter? Vilken är er favorit från Mac? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar