torsdag 27 april 2017

Buzzador: Santa Maria Street Food



För en tid sedan fick jag möjlighet att få buzza Santa Maria Street Food från Buzzador. Jag är så glad att jag kom med i denna kampanj, hann hämta paketet passligt inför påsken så detta åt vi en ledig dag.

Eftersom vi inte hade kyckling så använde vi nötfärs istället och det passade också bra. Annars kan man använda kryddblandingen med kyckling i ugn, vi stekte köttfärsen och smaksatte med detta och andra kryddor, bl.a Sriracha hot chili sås. Vi använder endast den sås som är utan vitlök och det är inte lätt att hitta den.


Kryddblandningen Jamaican Jerk Spices funkade helt bra med nötfärs men min absoluta favorit var tortilla brödet! Så gott med smak av kokos och peppar. Omnomnom. De är också mindre modellen, så det blev fina söta tortillor. Jag fyllde den med paprika, majs, gurka, tomat och creme fraiche och nötfärsen förstås. Mums! Snabbt, enkelt och gott.

Mango såsen var tyvärr för söt för att passa med nötfärs, men kan tänka mig perfekt med kyckling. Har inte hunnit testa med det ännu. En sak är i alla fall säker - jag kommer definitivt att köpa tortilla bröden igen. Det finns flera produkter från Street Food serien jag är nyfiken på. Har ni testat dessa? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar