tisdag 13 juni 2017

First try: Milani make up


I SAMARBETE MED KOREINA

Idag har jag testat fyra nya produkter från Milani - tre i samarbete med Koreina och ett rouge som jag fått i födelsedagspresent. Så här blev dagens look. Jag kommer att lägga upp några bilder till + video/foto med swatches i ett skilt inlägg. Idag fick sambon hjälpa till att fota till bloggen, vi hade så roligt haha! Hälften blev inte som dessa :'D

I detta inlägg så hittar ni mera bilder på produkterna jag testat. Jag har prövat flera märken när det gäller liquid lipsticks som blir matta och jag har prövat flera mörka färger. Jag gillade verkligen applikatorn här, lätt att applicera med och torkar inte för snabbt eller långsamt. Doftar riktigt gott. 


Efter bilderna var tagna så var jag och åt sallad, drack och det hade knappt nötts bort på läpparna - tummen upp! Ännu till gillar jag hur de känns på läpparna. Snyggt med metallic finish. Denna produkt var över förväntan för mig. Produkten heter Amore Matte Metallic lip créme i färgen matteriallistic.

Highlightern Strobelight Instant Glow Powder i färgen dayglow kommer att funka bra till vardags, jag använder annars oftast Mary-Lou Manizer från The Balm. För att få mera effekt så sprayade jag en gång med Mac Fix+ spray på penseln, så har jag gjort på denna bild. Funkar säkert lika bra med setting spray. Färgen gillar jag verkligen! Föredrar mycket glow, som tur räddar sprayen den här.


En produkt man fick jobba mera med var ögonskuggan Bella Eyes Gel Powder i färgen Bella Emerald. Den smulade lite och det tog ett tag att få så intensiv färg som jag ville ha - här var det verkligen stor skillnad med fuktad pensel. Jag använde mig av Mac Fix+ spray och då blev det riktigt fint. Jag har läst mycket bra om dessa, så kanske bara denna färg som inte har så mycket tryck i sig? Om ni testat någon annan färg så kommentera gärna :)

Sen en produkt som jag fick av Mima i födelsedagspresent som också är från Milani är Baked Blush i färgen luminoso. Här är en rouge med tryck i! Första gången jag testade den så kom det så mycket produkt så jag fick blenda ut den. Så fin färg och förstår varför dessa är så omtyckta. I förpackningen fanns också spegel och en söt borste. Tack Mima!


Har ni testat nåt från Milani? :) Ännu hinner ni delta i utlottningen av ett 40€ presentkort till Koreina, ni hittar inlägget här. Imorgon kommer ett inlägg med swatches och några bilder till. Gillade verkligen dagens look, grönt och brunt är några färger jag älskar att sminka mig med.




1 kommentar: