torsdag 17 augusti 2017

Buzzador slutrapport: Garnier Family


BUZZADOR KAMPANJ I SAMARBETE MED GARNIER

Nu har det blivit dags att skriva vad jag tyckt om dessa produkter från Garnier som jag fick möjlighet att buzza. Här hittar ni del 1 och del 2 som jag bloggat om tidigare. Nu har jag använt produkterna en längre tid så här kommer vad jag tycker om dessa. Jag har känslig blandhy, färgat hår med stundvis torrt hårbotten.


Vi börjar med favoriterna - Micellar Cleansing Gel Wash och Micellar Cleansing Water. Jag har haft tidigare Micellar vattnet och gillade de inte alls - nu verkar formulan vara uppdaterad och den funkar som en dröm! Avons Nutra Effects micellar vatten är fortfarande min favorit, denna på stark andra plats. Flaskan är redan slut. Jag använder rätt så mycket smink på ögon och läppar så det är prio att den tar bort effektivt den, vilket inte alla micellar gör. 5/5 får denna, tummen upp för denna storlek på 125 ml. Kommer att köpa den igen,

Micellar Cleansing Gel Wash suger åt sig sminket som gör det verkligen lätt att rengöra. Tummen upp för pump flaska och bra formula. Har ej testat till ögonen utan som ansiktstvätt. Denna får 4.5/5, lite svårt att få bort heltäckande foundations. En fin combo med micellar vattnet.


Ambre Solaire Sensitive advance hydrating protection mist i spf 50 har jag hunnit använda några gånger, har jobbat så mycket i sommar och inte hunnit vara ute så mycket i solen. För mig så är spf viktigt i min hudvård - jag har väldigt ljus hy, bränner mig lätt och trivs att vara blek. Spf i en dagkräm är viktigt. Denna funkade utmärkt över make up - har använt denna när man suttit vid uteservering med make up för extra solksydd. En ny rolig produkt som passar bra för känslig hy :) Denna får 5/5. Behändigt med sprayflaska.


Garnier SkinActive botanical gel wash med grönt te har jag testat en gång - min hud kan reagera kraftigt om jag byter flera produkter samtidigt i min hudvård. Denna balanserar oljig hud också. Bra med pumpflaska och huden kändes ren och härlig efter an användning. Kommer ta denna i användning senare. Denna kommer jag använda som rengöring efter sminkborttagning. 4/5 får denna när jag ej hunnit testa mera.

Botanical Day Cream, flowerhoney har jag använt som nattkräm, eftersom jag behöver spf i min ansiktskräm. Denna har passat mig perfekt i sommar, jag gillar förpackningen och man får en del produkt för pengarna. Innehåller honung och tillverkad av 96% naturliga ingredienser. Det är sällan jag hittar en kräm för ansiktet som jag gillar - denna får 5/5.

Botanical Day Cream, rose floral water så får min vän Mima testa. Jag har tidigare reagerat på örter och produkter med ros extrakt i så vågade inte ta några risker. Håll utkik på hennes blogg i framtiden :)


Garnier Respons Shampoo + balsam + hårinpackning passade så bra för mig nu, mitt hårbotten har varit torrt och känsligt och de här rengör ordentligt utan torka ut. Balsamet var också bra. Positivt överraskad när jag brukar ha svårt att hitta hårprodukter från daglig varuhandeln för mig. Doftar ljuvligt. Hårmasken har jag använt en gång i veckan och den är också riktigt bra. 4/5 får denna serie, ösnkade balsamet och inpackningen skulle vara lite mera vårdande för mig.

Kort och gott har jag blivit positivt överraskad av flera produkter. Har ni testat något av dessa? :)  Som Buzzador har man möjlighet att pröva olika produkter och recensera desa. Vill ni veta mer om Buzzador? Kolla in sidan här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar