lördag 30 september 2017

Den tog slut! - September


September gick otroligt snabbt. Redan i början av månaden tog en del produkter slut, så denna gång blev det 22 stycken. Inte illa :)

Avon Naturals kroppsskrubb chocolate - Ni hör på namnet, denna doftar choklad! Den är väldigt härlig och denna är en av mina bästäljande kroppsskrubbar från Avon. Jag gillar konsistensen och huden känns inte så uttorkande efteråt. Brukar satsa när den är på erbjudande eller i ett set. Kommer att köpa den igen.

Dove Caring handtvål shea butter & warm vanilla - Hittade denna på erbjudande för 1€. Jag älskar vanilj, gillade denna. Kan tänka mig att köpa den igen. Sambon gillade den också. Känns inte för uttorkande.

Avon Nutra Effects micellarvatten - Min favorit som finns med i nästan varje empties. Har redan en ny i användning. Den bästa jag testat hittills.

Avon Care cocoa butter handkräm - En favorit från care serien. Denna är väldigt återfuktande, perfekt vintertid. Kommer att köpa den igen. Även en kundfavorit. Finns också body lotion och läppbalsam i samma serie.

Avon Mark. setting spray - Den här gillar jag verkligen. Den här är den bästa setting spray jag testat i lägre prisklass, jag upplever att high ends setting spray har funkat bäst på mig. Återgår ständigt till denna. Storgillar att den kan användas som primerspray. Kommer att köpa den igen.

Kicks moisture nattkräm - Återfuktande nattkräm i tub. Kom med i en Kicks kalender. Väldigt dryg, funkat okej. Kommer inte att köpa den igen. Finns andra som funkar bättre för mig som har blandhy-känslig.



MAC fix + spray - En produkt som man inser hur mycket den gör till make upen när den tar slut. Alltså kan inte vara utan denna - mitt smink smälter in bättre, blir jämnare och fräschare. Värt pengarna och suverän att spraya på pensel för att få mera pigment från ögonskuggor. Har redan en ny i användning och förpackningen sparar jag till back2mac.

Clarins Gentle Refiner ansiktsskrubb - En krämig ansiktsskrubb. Gillade den, men inte mer än så. Förpackningen har kommit med i Kicks kalendern. Kommer inte att köpa den i full storlek. Inget extra med produkten.

Lancome Bi-Facil eye make up remover - Här är månadens besvikelse. Jag köpte i ett miniset på rea från Kicks där det fanns olika produkter från Lancome. Jag tror detta är en av de sämsta jag testat. Funkade inte alls på mig och efter 4 gångers anvädning tog den slut. Mest odryga jag testat. Lumenes passar mig bättre. Kommer inte att köpa den igen.

Too Faced Better than sex mascara - Jag har testat många olika mascaror genom åren och det är svårt att hitta någon man köper igen, hittills är det Loreal So Couture och Avon mascaror. Den här vill jag också köpa igen! Blev förvånad över hur lyxig och stor förpackningen var, borsten gillade jag och den gav ett fint mycket mascara look som jag gillar. Kómmer att köpa den igen någon gång, kanske borde jag testa den vattenfasta också?

Essence XXL longlasting lipgloss velvet matte 05 velvet rose - Denna har blivit så torr och luktar konstigt så därför så blir det att slänga den. Använde den mycket i början när Essence kom till Vasa - ett väldigt hållbart flytande läppstift med färg i, helt klart värt pengarna. Kan tänka mig att köpa ett igen i en annan färg.

Loreal Volume million dollar lashes So Couture - Min favorit som jag alltid måste ha i lager. Funkar bäst för mina fransar. Gummbiborste. Kan inte leva utan :) 

Urban Decay Naked Skin concelaer fair neutral - Jag trodde aldrig att den skulle ta slut! Den mest dryga concelaern jag testat. Gillade verkligen förpackningen och produkten. Den gav täckning men med ett naturligt resultat och lätt att jobba med. Tillräckligt ljus för mig också. Kommer att köpa den igen.  

Oriflame lip spa caring lipbalm transparent - Ett läppomada i stickform, denna har jag haft i vardasrummet, jag har läppomadan på fyra ställen minst :D Jag fick den i gåva av Mima. Jag gillade den här, återfuktande och bra. Dock så i slutet så vred jag upp den för mycket så brakade den av. Så se upp med det. Kommer inte att köpa den igen, har andra som passar mig bättre.

Dior J'adore edt - Parfymtester är verkligen bäst i mini-sprayflaska. Denna var inte alls min doft. Kommer inte att köpa den i full storlek.

Lush Bubblegum läppskrubb - Här är en kanonprodukt för mina läppar. Jag har använt denna innan jag använt liquid lipsticks eller innan läppstift om mina läppar har varit torra. Ljuvlig doft/smak och har redan en ny i användning som heter popcorn. Kommer att köpa denna produkt igen.



Estee Lauder Advanced Night micro cleansing balm - Detta tester hade jag helt glömt bort när jag gick igenom mitt skåp. Första gången jag testar en cleansing balm och jag gillade denna så mycket! Den gick suverän att ta bort Kat Von D Lock-it foundation som brukar vara svår att få bort. Vill gärna köpa den i fullstorlek någon gång. Kanske på erbjudande?

Rimmel clear complexion powder transparent - Här är månadens skämt. Sämsta pudret jag testat. Inte transparent alls på huden, alldeles för mörk för mig. Efter 4 användningar nådde jag pannan. Alldeles för mjuk i konsistensen, när det började vara 1 cm kant runt smulade det bara sönder. Skulle aldrig köpa igen eller rekommendera den. Tur att man inte hade den med sig i väskan.

Real Techniques Miracle Complexion sponge - Min favoritsvamp att applicera foundation med. Har redan en ny i användning.

Kicks rubicell sponge - Den perfekt make up svampen till en lätt täckning och att ha med sig. Den suger inte åt sig produkt som andra. Har redan en ny i användning.

Make Up Store brynkniv - Suverän produkt, har en från Depend nu men denna är så mycket bättre. Eftersom den inte finns i Vasa så kommer jag att köpa en ny när jag åker till Helsingfors i slutet av månaden. Jag hatar att plocka brynen så denna är väldigt viktig för mig.

Tangle Teezer - Funkade bättre när mitt hår var kortare, kommer inte att köpa den igen. Kanske någon för tjockare hår? Det finns flera varianter. Stort plus för storleken, behändig att ha med sig i väskan.

Vilka är era bästa cleansing balm/rengöring för make up ni testat? Tips mottages :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar