lördag 16 september 2017

Kicks GW galleria shopping


I torsdags öppnade Kicks i GW Gallerian. Jag var den första som steg in och det var extra roligt att se den omgjorda lokalen, jag jobbade där förut när det var en annan butik. Så fint det blev! Fick bra betjäning och spanade runt. Flera märken är på kommande ännu.

Jag blev extra glad över Anastasia Beverly Hills utbudet - det fanns bl.a. läppglans, liquid lipsticks och singel skuggor. Bestämde mig till sist för dessa - ögonskuggan metal, läppglans i färgen dusty lilac samt ett liquid lipstick i färgen catnip. Liquid lipsticket har jag använt idag och Anastasias är en av de som håller sig längst på mina läppar. Fin färg, bra pigment och lätt att applicera.


Smashbox Cover Shot paletterna har jag länge spanat på och det finns så många fina färger. Jag valde nu golden hour som verkligen är mina färger. Bra kompakt palett, behändig att ta med sig. Jag hade tidigare kollat istan på deras be legendary liquid metal och nu fick det bli ett köp - i färgen mauve squad. Så snygg färg! Detta är min första läpp produkt från märket.

Kicks egna rubicell sponge är behändig att applicera foundation med om man vill ha en mera naturlig finish. Jag använder den oftast om jag inte orkar använda en fuktig beautyblender eller behöver ha med mig en make up svamp. Den suger inte åt sig så mycket produkt vilket är ett stort plus. Detta är säkert min fjärde jag har i användning.


Denna vecka firade jag med dessa inköp till min kollektion - fick nämligen nytt kontrakt på jobbet :) Så glad över att få jobba med kundbetjäning och på ett ställe som jag verkligen trivs med. Ser så fram emot hösten/vintern.

Vad är de bästa ni testat från Anastasia och Smashbox? Modern renissance paletten ligger högt upp på min önskelista, Smashbox andra läpp produkter är jag också nyfikna på när de har fått så bra recensioner.


1 kommentar:

  1. Oj så underbar shopping :)
    Har ärligt talat inte testat något från Anastasia ännu men Smashbox är ett av mina favorit märken... jag ÄLSKAR deras Cover Shot paletter (Har den allihopa..oups) :) Vill jättegärna testa något av Anastasias liquid lipsticks och även fast hela youtube kryllar av dåliga reviews då det gäller Anastasias Subculture palette så skulle jag så gärna vilja ha den för den ser ju helt otroligt underbar ut :)
    Anastasia verkar ha helt jätteunderbara paletter :)
    xx

    SvaraRadera