torsdag 28 december 2017

Sminklista 2017 - best and worst

Med inspiration från 2016 sminklista som Jennifer gjorde ifjol. Det var verkligen svårt att göra denna lista när man har testat mycket nytt som man har gillat.


Årets bästa köp:
Ett svårt val, jag utgår från något som jag använder i princip alltid när jag gör en full make up - Mac Bronzer i färgen delphic. Den enda bronzern jag använder, passar min ljusa hy perfekt. På tät andra plats är highlightern Extra Dimension skinfinish i färgen oh, darling. Min favorit i min kollektion.



Årets mest positiva överraskning:

Denna foundation från Lancome, Teint Idole Ultra Wear. Så värt pengarna. Den känns så lätt på huden, ger ändå täckning och sitter bra. Jag har inte upplevt en foundation som känns så lätt samtidigt som den är täckande. Tummen upp för ljus färg!


Årets budgettips:
Wet n Wild Photofinish foundation. Här kan ni läsa ett inlägg om denna. Att hitta en foundation som passar min ljusa hy och är relativt täckande är svårt. Den här är det. Kostar här 9,90€.



Årets bästa ögonskuggspalett:
Urban Decay Heavy Metals helt klart. Trots att det inte är så länge sen jag köpte den så har jag alltid använt denna när jag gjort min ögon make up. Färgerna är så fina, metalliska och lätta att jobba med. Intressant förpackning också.


Årets kändisprodukt:
Urban Decay Naked Heat paletten var verkligen ett av årets mest omtalade paletter och den var verkligen värt sitt pris. Älskar dessa färger, formulan och har ingen liknande i min kollektion. Bra pigment och den en av de två Naked palettena som tilltalat mig - denna och Naked Smokey. De andra känns ointressanta - än så länge.


Årets "Youtube made me buy it"

Kat von D Saint and Sinner ögonskuggspaletten. Efter att ha sett flera videos med looks och där man kan se paletten ville jag verkligen ha denna i min kollektion. Detta är verkligen konst. Skuggorna är så fina också. Förpackningen är en av de häftigaste jag sett. 


Årets "wow-produkt":
Mac läppstift i färgen I'm glistening från Snow Ball kollektionen. Läppstiftsförpackningen är underbar och färgen känns så unik - en fin kall, metallisk brun färg. Brun är en av mina färger som jag gillar att bära och framhäver. Har inte sett någon färg som liknar denna.


Årets lyxigaste produkt:
Läppstiftet YSL Rouge Pur Couture i färgen melon dor, med Ninozia ingraverat. Det är en vacker hylsa med tyngd i och känner mig väldigt housewifey när jag applicerar den :D 


Årets favoritläppstift:
Jag älskar läppstift och har många favoriter. Nu vill jag hylla den som jag använt mest i vardagen som finns i min väska - YSL Rouge Volupte Shine i färgen 47 beige blouse. Jag älskar formulan som är återfuktande och glansig samt doften. Godisdoft mums :D Perfekt att ha med sig på språng.


Årets doft: 
Michael Kors Sexy Sunset. Har väldigt lite kvar i flaskan. Använder mycket av Avons parfymer också men denna är nästan slut nu. Så fräsch doft. 


Årets kan inte leva utan:
Loreal So Couture mascara. Jag har alltid en i lager, denna är den som passar mina fransar bäst. 

Årets mest efterlängtade inköp:
Jag fick nyss tag i YSL Black Opium av en finsk skönhetsbloggare som bara hade använt den några gånger. Jag har drömt om denna doft så länge och äntligen är den min!


Årets hudvårdsprodukt:
Avons micellar vatten. Helt klart, den produkt som funnits hur länge som helst i min hudvårdsrutin. Jag har känslig blandhy.


Årets mest annorlunda produkt:
Colourpop SuperShock ögonskuggor hade jag verkligen inte förväntat mig den konsistensen. Smöriga och pigmentrika.


Årets besvikelse:
Alla dehär produkterna haha. Men mest Essence vita skuggan. Syns knappt på huden och smulade otroligt mycket.

Vilken var din favoritprodukt 2017? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar