torsdag 22 februari 2018

New haircolour + cute catpic


Jag unnar mig nu som då ett besök till frisören och tar vartefter hand om färgen hemma med färgmasker och direktfärg. I förra veckan när jag hade en ledig dag bokade jag tid till Cathrina på Artistica för färgning, en annan vän hade redan klippt topparna tidigare. Det spännande med denna färg är också hur den är i olika ljus och jag är så nöjd med resultatet :)

Sometimes visit the hairdresser and take care of the color at home with color masks and direct color. Last week when I had a day off.  I booked time for Cathrina at Artistica for coloring, another friend had already cut the peaks earlier. The exciting thing about this color is also how it is in different light and I am so pleased with the results :)


I roten har jag mera mörklila färg, just för att det ska vara enkelt med utväxten att använda produkter. Sedan är det en rosa, lila röda nyanser i längderna. På bilden ovan som är tagen utomhus så ser det mera rött ut. Jag testade Too Faced Gold Chocolate paletten och använde gröna och bruna färger. Så bra palett! Har använt den idag också men med mera bruna och guldiga färger.

In the root I have more dark color. Then there is a pink, purple red shade in the lengths. In the picture above that is taken outdoors, it looks more red. I tested the Too Faced Gold Chocolate palette and used green and brown colors. So good palette! Have used it today too, but with more brown and golden colors.


Jag testar just nu en foundation från Marc Jacobs, än så länge så är jag inte så övertygad av hållbarheten och hur den ser ut efter ett tag. Dock är färgen perfekt för mig, vilket är svårt att hitta. Med foundations vill jag helst använda nästan hela flaskan för att verkligen se vad jag tycker. Det kan också vara kombon med ett nytt kompakt puder som jag inte är så förtjust i också. Återstår att se.

I'm currently testing a foundation from Marc Jacobs, so far I'm not so convinced of the longevity and how it looks after a while. However, the color is perfect for me, which is hard to find. With foundations, I'd rather use almost the whole bottle to really see what I think. It may also be the combination with a new compact powder that I'm not so fond of too. 


Väldigt sällan bär jag vita kläder. Hittade en fin skjorta på Vero Moda med gröna ränder som jag inte kunde motstå. Vårig och fräsch :) På läpparna har jag Mac läppstiftet verve och ett Mac lipglass i färgen clear water. Nu får våren gärna komma!

Very rarely I wear white clothes. Found a nice shirt at Vero Moda with green stripes that I could not resist. Fresh and spring-like :) On my lips, I have the Mac lipstick verve and a Mac lipglass in the color clear water. 


Så ville jag avlsuta med en söt bild på Sky och Ninja när jag äntligen fick ett okej foto på båda :D Sky är riktigt gosig och Ninja blev steriliserad för en vecka sedan. Så fin med sin dräkt, mycket mera behändigt istället för tratt. Så om ni undrar vad jag gör på dagarna när jag inte jobbar så leker jag och myser med dessa sötisar. De har blivit bra vänner nu också. Vill ni se mera inlägg på bloggen om katterna? 

Then I wanted to share a cute picture on Sky and Ninja when I finally got an okay photo of both: D Sky is really cute and Ninja was sterilized a week ago. So if you wonder what I'm doing in the days when I'm not working then I'm playing and cuddling with these sweeties. They have become good friends now too. Want to see more posts on the blog about the cats?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar