söndag 4 mars 2018

Empties 2018 - February


Förutom dessa empties så rensade jag min kollektion och decluttered 25 produkter. Igår fick jag äntligen två Alex byråer från Ikea som tidig födelsedagspresent, så i 4 timmar gick jag igenom mitt rum och städade och plockade. Det blev så mycket ljusare och bättre nu när man kan ha sitt smink förvarat. Ännu bättre att det inte blir fullt med puderdamm på produkterna. 8 produkter tog slut i februari.

Neutral handtvål - Detta är åtminstone flaska 3 och kommer att köpa den igen, helst på erbjudande. Passar bra för känslig vinterhy.

Dove handtvål shea butter and warm vanilla - En bra handtvål som doftar ljuvligt, gillar konsistensen och att händerna inte känns så torra efteråt. Kommer att köpa den igen.

Avon Luxe läppstift i färgen pink satin - Det är lite kvar i denna men stiftet brakade så det blev så klottigt att använda det. Bra produkt, dock gillar jag de smalare Luxe läppstiften istället. Kommer inte att köpa denna färg igen.

Urban Decay Vice läppstift sheer rapture - Här är en produkt som jag älskat! Haft med den i handväskan, den perfekta rosa färgen, känns som läpppomada. Så här såg Vice läppstiften ut tidigare. Kommer att köpa ett läppstift med sheer finish, så bekväm och pigmentrik.

Avon Supreme Length nourishing mascara - En perfekt vardagsmascara som känns vårdande. Gillade gummiborsten. Kan tänka mig att köpa den igen. Lätt att tvätta bort.

Maybelline Fit Me pressed powder ivory 115 - Jag hittade detta puder i en reakorg för 5€. Den var verkligen inte värt priset. Konstig daskig färg på mig, satt inte bra med de flesta foundations och den var odryg. Lämnade i väskan som spegel/emergency puder. Lite kvar finns men de börjar falla i bitar. Rekommenderar inte. Vet dock ej om denna finns i nyare förpackning eller formula?


Nivea Creme Care facial cleansing wipes - En av mina favoriter, har redan en ny i användning och en backup. Tar bra bort smink samtidigt som de inte är för torra eller uttorkande. Helt klart värd sitt pris, oavsett vilka wipes jag testat återkommer jag alltid till de här.

Studio Fix powder plus foundation - Mitt favoritpuder, senast jag hade en empties var det i augusti. Det är en väldigt dryg produkt. Har redan en ny i användning och ska nu beställa efter en backup i ljusare färg. Kan inte leva utan!

Hur många empties hade ni i februari? :) 

In english:

In addition to these empties, I cleaned my collection and decluttered 25 products. Yesterday, I finally got two Alex drawers from Ikea as an early birthday present. 8 empties in February.

Neutral hand soap - This is at least bottle 3 and will buy it again, preferably on offer. Suitable for sensitive winter skin.

Dove hand soap shea butter and warm vanilla - A good hand soap that smells lovely, like the texture and the hands do not feel so dry afterwards. Will buy it again.

Avon Luxurious lipstick in pink satin color - There is a bit left in this but the stick broke so it became so messy to use. Good product, however, I like the narrower Luxe lipstick instead. Will not buy this color again.

Urban Decay Vice Lipstick sheer rapture - Here's a product that I loved! Always got it in the handbag, the perfect pink color, feel like lipstick. This was how the Vice Lipsticks looked earlier. Will buy a lipstick with sheer finish, so comfortable and pigmented.

Avon Supreme Length nourishing mascara - A perfect everyday mascara . 

Maybelline Fit Me Pressed Powder Ivy 115 - I found this powder on sale for 5 €. It really was not worth the price. Strange dull color on me, did not fit well with most foundations. Left in the bag like mirror / emergency powder. Little left there but they start falling into pieces. Do not recommend. Do not know if this is available in newer packaging or formula?

Nivea wipes - A favourite I always come back to. Highly recommend.

Mac Studio powder plus foundation - My favourite powder I can't live without, already got a new one in use.

How many empties did you have in february? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar