söndag 13 augusti 2017

MOTD, Avon möte och läsning



Tänkte uppdatera lite om de senaste dagarna. På torsdag var det konstens natt, jag var så trött efter jobbet så det blev soffmys och läsning istället. Jag började läsa livet efter dig och 3 dagar senare var den slut. Den var verkligen så bra. Jag har säkert inte läst en bok på ett halvår så det känns bra att läsflow igen. Vill läsa uppföljaren också. Kanske det blir någon bok från adlibris? :) Så köpte jag också Veckorevyn för första gången på många år - Linda Hallberg pryder omslaget och detta nummer handlar mycket om skönhet. Linda är en av de jag inspireras mest av gällande make up.

På fredagen hade jag längre jobbdag och direkt efteråt blev det Avon kväll i Vasa. Så roligt att träffa kollegorna, spana på nyheter och diskutera. Ser verkligen fram emot hösten/vintern med visningar. Jag har själv inte varit så aktiv under sommaren när jag har jobbat mera istället. Ser förstås redan fram emot Avon julkatalogerna som är fullproppade med erbjudanden och fina kataloger.


Idag har jag haft en ledig, effektiv dag. Jag har städat och tvättat mina sminkpenslar och gjort denna make up look. Testade Ardell wispies lösögonfransar för första gången - de här var så lätta att applicera. Jag tycker det ibland kan vara lite svårt att få vissa bra när man inte är så van. De här har inte heller en tjock svart linje där fransar sitter fast utan transparent, så de ser verkligen bra ut på. Ett tips :) Nu ska jag lägga igång en tvättmaskin och diska bort det sista. Vad har ni gjort i helgen? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar