torsdag 2 november 2017

Den tog slut! - Oktober


Då var det åter igen dags för ett Emtpies inlägg. Det blev 16 st denna gång. Jag går med jämna mellanrum igenom min kollektion och rensar. När jag öppnar en ny produkt försöker jag minnas att skriva upp datum när den öppnades. Låt oss börja!

Urban Decay All nighter foundation 0.5 - Jag älskar den här foundationen - men den oxiderar något otroligt. Detta är den ljusaste färgen. Jag har använt The Body Shop lightning drops men det har inte hjälpt tillräckligt. Den höll hela dagen, så annars bra ut och man behövde väldigt lite produkt - och ändå full täckning. Kommer troligen att köpa den igen - har nu NYX foundation mixer som verkligen är vit så kanske det funkar bättre?

Loreal Infallible 24h foundation porcelain - Det är väldigt få gånger som jag är nöjd med foudnations som inte är high end - främst för att det är svårt att hitta färg och täckning och passar just min hy. Detta är den bästa jag hittat i denna prisklass. Tillräckligt ljus, bra hållbarhet, man kan bygga på för att få full täckning. Kan tänka mig att köpa den igen.

Avon Sun on the go spf 50 - Denna är nästan slut och den är över 2 år gammal, solskyddsfaktorn är inte lika hög efter en tid så denna får nu slängas. En riktigt bra solkräm med hög spf, för känslig hy och stort plus för den behändiga tub förpackningen som är enkel att ha med sig i väskan. Kommer att köpa den igen nästa år om den finns.

NYX Liquid Suede cream lipstick club hopper - Jag har haft den i över 1 år och har börjat lukta konstigt, hållbarhten på denna är 6 månader. Gillade inte riktigt formulan, föredrar lingerie flytande läppstiften istället. Kommer inte att köpa den igen.

Make Up Store glitter eyeliner lux - Fin eyeliner och säkert bra produkt, men mina ögon började rinna så otroligt av denna. Kommer att testa från Urban Decay istället. Kommer inte att köpa den igen.

Mac Mineralize Rich lipstick dreaminess - Mitt första Mac läppstift har tagit slut :) Jag vill alltid ha några läppstift som är mera krämiga och vårdande när jag har torra läppar, denna var perfekt till det i en fin ljusrosa färg. Kan tänka mig att köpa en annan färg från samma serie.

Maybelline Babylips hydrate - Hur mycket jag än försökade gilla babylips så var denna den enda som jag verkligen gillade. Färglös men väldigt återfuktande. Har haft en rosa men kändes inte alls återfuktande. Kommer inte köpa den igen.


Forever living bright tandkräm - En av mina favorit tandkrämer, har redan en ny i användning.

Avon Senses harmony handtvål - Speciellt den här tiden på året när mina händer blir mera torra så är denna väldigt bra när den är krämig - inte så uttorkande. Min hud har blivit känsligare på sistone och denna passar så bra. Kommer att köpa den igen.

Essence Repair and protect handkräm - Köpte denna i Tuuri och var helt okej. Kommer inte köpa den igen, när det finns andra som är bättre.

Dermosil Nature lip balm - Gillade denna i början, men sen vet jag inte om det var av denna som jag fick finnar nära munnen på grund av den eller om det var något annat. Helt bra produkt, kommer inte att köpa den igen.

Mac cleanse off oil travel size - Detta är den andra produkten som är just olja/balm som tar bort all make up. Den här var riktigt effektiv - jag har ej testat ta bort ögonmakeup med den, men ska funka bra även till vattenfasta produkter. Jag gillade den jättemycket! Speciellt bra att ta bort Kat Von D foundationen som brukar vara svårare med vanliga removers. Kan tänka mig att köpa den igen och i full size.

Real Techniques miracle complextion sponge - Min favorit, har redan en ny användning. Föredrar denna över vanliga beauty blendern. Kommer att köpa den igen och igen.


Nivea Facial cleansing wipes - En favorit som alltid funkar. Snäll mot huden. Kommer att köpa den igen. Tummen upp att de inte torkar mot slutet av förpackningen.

Make Up Store dual foundation berlin - Mac studio fix powder plus foundation är min favorit och detta är den enda jag hittat som är något så när lika bra. Färgen var bra, bra förpackning också. Kommer inte att köpa den igen - föredrar Mac.

Avon Glimmerstick mod gold - Mina favorit kajaler/eyeliners som man inte behöver vässa. Detta var en fin svart färg, med lite guldskimmer i. Det syns verkligen skimret i dessa, inte för mycket utan bara så där passligt. Kommer att köpa igen, tyvärr inte i denna färg eftersom den inte finns just nu. Tror det var en limited edition.

Att få se produkter ta slut och skriva om dessa är så roligt. Det känns så bra när man verkligen ser hur mycket produkter man använder. Hittills i år om man kollar på alla emtpies inlägg mellan januari-oktober så blir det totalt 150 (!) st. En del är förstås sånt som blivit gammalt/rensat också. Vilken var din favorit produkt i oktober? :) Har du också skrivit ett empties inlägg? Länka gärna eller om ni vet någon bra blogg med empties inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar