lördag 4 november 2017

Foundations

New in

För mig så är basen väldigt viktig - att testa nya foundations är alltid intressant. Eftersom jag har väldigt ljus hy är det alltid lika svårt att hitta nyanser som passar. Jag föredrar en fulltäckande foundation eller en som är medium som man kan bygga upp. Oftast så frågar jag efter tester på foundation och om det är någon som jag verkligen vill testa och beställa så använder jag mig av hemsidan Findation - där kan du fylla i från olika märken vilka som passat och sen söka matchande från andra märken. Fiffigt va? Jag ser basen som en vit canvas, därför är den viktigt för mig.


Används just nu

Det senaste tillskottet är Marc Jacobs Remarcable foundation som ska ha full täckning. Denna kommer jag att testa snart, håller på nu och prövar en från Lancome som jag är väldigt imponerad av hittills - Teint Idole Ultra 24h longlasting foundation som kommit i en ljusare färg. Den ger bra täckning, men smälter ändå in i huden och ser naturligt ut samt att den inte känns. Me like! 

Old pic

Ifjol gjorde jag ett inlägg om det foundations jag använde just då och Mac Studio Fix Fluid är en favorit som jag köpt om och om igen. Synd bara att man måste köpa skilt pumpen om man vill ha en sån - det positiva är att den passar också Estee Lauder double wear foundation flaskan. Det är också en foundation jag använder just nu och som jag verkligen gillar. Kat Von D lock it foundation är också en favorit som är väldigt ljus och sitter som berget. Tummen upp att man kan beställa från hemsidan till Finland nu. Vilka är era favorit foundations? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar