fredag 26 januari 2018

5 HG products I always repurchase



Det finns helt enkelt vissa skönhetsprodukter som man älskar och köper om och om igen - Holy Grail products. Ibland testar man liknande men återkommer ändå till sina absoluta favoriter.

Mac Fix+ spray. När jag gör en full sminkning kan jag inte vara utan denna fixeringsspray. Efter jag gjort min make up förutom mascara så sprayar jag denna över hela ansiktet. Eftersom jag lägger mycket tid på basen och vill ha puder på så hjälper denna väldigt mycket att få sminket att "sjunka" in bättre i huden och inte bli så kakigt. Den här är suverän att spraya på en pensel innan man applicerar ögonskugga för att få en mera metallisk och pigmenrik effekt. Värt sitt pris och måste alltid ha en i lager.

There are simply some beauty products that you love and buy over and over again - Holy Grail products. Sometimes you try it out, but still return to their absolute favorites.

Mac Fix + Spray. When I do a full makeup I can not be without this fixation spray. After I made my mkaeup but not applied mascara yet, I spray this over the whole face. Because I spend a lot of time on the base and wants to set it with powder this helps a lot to make the make-up "sink" better into the skin and not be so cakey. This is great to spray on a brush before applying eye shadow to get a more metallic and pigmen-rich effect. Worth its price and I always keep one in stock.


Loreal Volume Million Lashes - So Couture. Den lilafärgade förpackningen är min favorit från Volume Million Lashes serien. Jag vet inte hur många olika mascaror jag prövat genom åren och den här har funkat bäst för mina fransar. Fler gånger fått frågan om jag har lösögonfransar när jag har denna. Har en gummiborste som separerar bra, ger längd och blir inte kladdig.

Loreal Volume Million Lashes - So Couture. The purple colored packaging is my favorite from the Volume Million Lashes series. I do not know how many different mascaras I've been through over the years and this one has worked best for my lashes. Several times I have asked if I am wearing false eyelashes when I have this. Has a rubber brush that separates well, gives length and does not get sticky.


Mac Studio Fix powder plus foundation. Detta är en produkt som jag måste ha en extra i lager, så mycket betyder den för mig. Använder den när jag inte orkar med foundation och puder, då använder jag en borste att applicera med, speciellt till vardags. Jag föredrar täckande puder så använder den också efter foundation. Jag kom i kontakt med denna produkt i Stockholm 2011 under en resa och minns efter en svettig utekväll och massa dans i sommarvärmen så syntes det ingenting :D Så värt sitt pris och tummen upp för att det har kommit en ljusare nyans. Har inte hittat en motsvarande produkt som är lika bra.

Mac Studio Fix powder plus foundation. This is a product that I need to have an extra in stock, so much it means to me. Using it when I don't use a separete foundation and powder, I use a brush to apply with, especially for everyday purposes. I prefer fullcover powders so iI also use it after foundation. I came into contact with this product in Stockholm 2011 during a trip and remember a sweaty night out and lots of dance in the summer heat and it still look good: D So worth the price and thumbs up for a brighter shade. Has not found a similar  product that is as good.


Urban Decay Eyeshadow primer potion - Den här ögonskuggsprimer kommer jag snart att köpa mera av. Har prövat flertal olika men den här återkommer jag alltid till. Jag applicerar lätt puder på denna och sen ögonskugga. Håller hela kvällen och natten. Tar bra fram pigmenten, är väldigt dryg. Önskar dock att förpackningen var smidigare. Definitivt värd all hype. Finns även i travel size.

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion - This eye shadow primer I will soon buy more of. Have tried several different but I always come back to this. I lightly apply a bit of powder on this and late eye shadow. Looks good all day and night. Making the pigments pop too. However, wishing the packaging could be smoother. Definitely worth all hype. Also available in travel size.


Avon Nutra Effects micellarvatten. Jag har prövat flera olika märken och denna gillar min känsliga blandhy bäst. Ännu inte hittat någon som är lika bra. Denna produkt återkommer mest i mina empties helt klart. Effektiv, bra pris och passar känslig hy.

Vilka är dina 5 Holy Grail skönhetsprodukter? :)

Avon Nutra Effects micellarwater. I have tried several different brands and this one my sensitive skin likes best. Not yet found anyone who is as good. This product is most likely to recur in my empties. Effective, good price and good for sensitive skin.


What are your 5 Holy Grail beauty products? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar