onsdag 24 januari 2018

L'Oréal Magic Retouch


KOMMERSIELLT/BLOGGSAMMARBETE/PR - LOREAL BEAUTY BOARD

I förra veckan fick jag ett efterlängtat paket från L'Oréal. Den här gången innehöll det två hårprodukter och en ansiktskräm. Den sistnämnda kommer jag att blogga om senare i ett skilt inlägg. Jag har nu testat den mörk bruna ett tag och tänkte skriva en kort recension. Produkten heter Magic Retouch - Instant Root Concealer spray och finns i flera färger. Just nu har jag mörkbrun/rött/lila och vanligtvis använder jag just mörkbrun torrschampo för att täcka roten och inte behöva färga den så ofta, jag väntar rätt så länge med min utväxt. Den här ska också täcka gråa hårstrån. Min favorit som jag använt flera flaskor av är Label M och hittills har jag inte hittat någon som är tillräckligt mörk och passar mig.

Nu har jag fått ett till alternativ! Jag blev förvånad över flaskan, det är inte som en vanlig spray utan har ett munstycke med smal "pip" vilket ger en väldig precis applicering. Det är inte så stark doft och den lägger sig snabbt i håret. Hålls tills den tvättas ur. Toppen pris enligt kvalité. Finns i dagligvaruhandeln t.ex. Citymarket men även på Sokos. Jag ger produkten 4/5, den hade fått fullpott om den hade varit i större förpackning. Jag har färgat hår med stundvis känsligt hårbotten.

Har ni testat denna eller någon annan liknande produkt som täcker utväxten? :) Tipsa gärna!

Here last week I received a long-awaited package from L'Oréal. This time it contained two hair products and a face cream. The cream I will blog later on in a separate post. I have now tested the dark brown for a while and thought to write a short review. The product is called Magic Retouch - Instant Root Concealer spray and is available in several colors. Right now I have dark brown / red / purple and usually I use dark-brown dry shampoo to cover the root and do not have to color it so often. This should also cover gray hairs. My favorite I used multiple bottles of is Label M and so far I have not found anyone that is dark enough and suits me.

Now I have got an alternative! I was surprised by the bottle, it's not like a regular spray but has a nozzle with a slight slim applicator which gives a very accurate application. It's not that strong scent and it sits fast in the hair. Hold until washed out. Top price according to quality. Available in the grocery store eg Citymarket but also at Sokos. I give the product 4/5, it had been 5 if it had been in a larger package.


Have you tested this or any similar product that covers the growth? :) Thank you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar