onsdag 7 februari 2018

Empties 2018 - January


Årets första empties inlägg, här hittar ni mina tidigare empties. Denna gång blev det totalt 12. Jag blev också sjuk i slutet av månaden så har inte orkat sminkat mig något extra förutom till jobbet. Jag har också lyckats under Januari skriva upp mina skönhetsinköp,  det kommer att bli spännande att följa med under året :)

MAC fix + spray - Påbörjade den här i September och ska nu testa en med kokos, ska bli spännande. Har också en vanlig backup. Alltså kan inte vara utan denna - mitt smink smälter in bättre, blir jämnare och fräschare. Värt pengarna och suverän att spraya på pensel för att få mera pigment från ögonskuggor. Förpackningen sparar jag till back2mac. 

Avon Clearskin blackhead clearing lotion - Denna effektiva toner börjar nu bli gammal. En av de populäraste produkterna för blackheads från Avon, jag upplevde att den var nästan för stark för min hy. Sambon använde den ibland och passar perfekt just för att punktbehandla där det behövs. Nu ser flaskan annorlunda ut. Kommer inte att köpa den just nu igen, eftersom den ej passar min hy.

Wella Brillance shampoo för fine/normal coloured hair - Framöver kommer jag att försöka köpa hårprodukter i mindre förpackningar - de tar ju aldrig slut! Mitt hår tvättar jag max 2 ggr i veckan. När jag var i Hesa ifjol så köpte jag minisar på erbjudande på Sokos. Den här är riktigt bra! Köpte två stycken och är så glad att jag gjorde det. Håller färgen riktigt bra. Kan tänka mig att köpa den igen.

Lancome Grandiose mascara - Den här har ett annorlunda skaft än vad jag är van vid, här finns bild på Kicks hemsida. Jag köpte någon gång en presentförpackning från Kicks på rea där denna fanns med. Nej, den är verkligen inte värt sitt pris. För mig kändes den för torr och bara konstig att använda denna borste. Inte värt pengarna, rekommenderar istället Hypnose volume som jag testat från märket. Kommer inte att köpa den igen och har svårt att hitta high-end mascaror som funkar lika bra som Loreal So Couture.

Avon Luxe flytande eyeliner black luxury - Jag använder väldigt sällan flytande eyeliner och denna är den bästa jag testat och är enklast att applicera. Lätt att lyckas redan på första försöket. Smal applikator vilket ger en precis applikation. Kan tänka mig att köpa den igen.

Essence kiss care love lip balm 03 fruitylicius - Ett av de sämsta läppomada med färg jag testat. Ljusrosa färg, torr och blev bara värre av att applicera den. doftade starkt. Kommer inte att köpa den igen.

Calvin Klein Eternity Now doftprov - I år kommer jag att försöka ha med mera "större" prover på produkter. Det här var ingen doft som jag gillade, för stark för min smak. Kommer inte att köpa den. Med parfymer är verkligen spraytesters fiffiga. Me like!

Prover på Isadoras foundation colour blender från Kicks - Jag ville testa denna Isadoras version som man kan blanda med foundation om den är för mörk, en uppljusande produkt. Jag har tidigare använt The Body Shops som jag gillar och nu är min absoluta favorit Nyx Pro Foundation Mixer som är vit och tjockare i konsistensen. Den här var inte alls bra, jag märkte knappt någon skillnad fast jag lade en hel del av produkten. Kommer inte att köpa den, glad över att jag fick testa den innan.

This year's first empties post, here you will find my previous empties. This time it became a total of 12. I also became ill at the end of the month, so I did not use a lot of makeup except for work. I have also managed to write my beauty purchases in January, it will be exciting to come along during the year :)

MAC fix + spray - Started this in September and will now try one with coconut, will be exciting. Also has a regular one as backup. I can not be without this - my makeup melts in better, becomes more even and fresher. Worth the money and great to spray on brush to get more pigment from eye shadows. I save the package to back2mac.

Avon Clearskin blackhead clearing lotion - This effective toner is now getting old. One of the most popular blackheads products from Avon, I felt it was almost too strong for my skin. My boyfriend used it sometimes and fits perfectly just to spot where it is needed. Now the bottle looks different. Will not buy it right now again because it does not fit my skin.

Wella Brillance shampoo for fine / normal colored hair - In the future I will try to buy hair products in smaller packages - they will never end! My hair is washed a maximum of 2 times a week. When I was in Helsinki last year l, I bought miniss on offer at Sokos. This is really good! Bought two and am so glad I did. Keep the color really good. I will buy it again.

Lancome Grandiose mascara - This one has a different handle than I am used to, here is a picture on Kicks website. I once bought a gift box from Kicks on sale where this was included. No, it's really not worth its price. To me it felt too dry and just strange to use this brush. Not worth the money, instead recommend Hypnose volume that I tested from the brand. Will not buy it again and find it hard to find high-end mascara that works as well as Loreal So Couture.

Avon Luxe Liquid Eyeliner Black Luxury - I use very rarely liquid eyeliner and this is the best I tested and easiest to apply. Easy to succeed already on the first try. Narrow applicator which provides a precise application. I would buy it again.

Essence kiss care love lip balm 03 fruitylicius - One of the worst lipbalms with color I tested. Light pink, dry and only worse to apply it. smelled strong. Will not buy it again.

Calvin Klein Eternity Now Scent Test - This year I will try to have more "bigger" samples on products. This was no scent I liked, too strong for my taste. Will not buy it. With perfumes, the sprayers are really clever. Me like!

Samples of Isadoras Foundation Color Blender from Kicks - I wanted to test this Isadoras version that you can mix with the foundation if it's too dark, an enlightening product. I have previously used The Body Shops that I like and now my absolute favorite Nyx Pro Foundation Mixer is white and thicker in consistency. This was not good at all, I barely noticed a difference, though I added a lot of the product. Will not buy it, glad I had to test it before.



Neutral hand wash - En bra handtvål för känslig hy. Köpte på erbjudande för 1€ på Citymarket. Har en backup och kommer att köpa den igen. 

Avon Simply Delicate cotton breeze intimtvätt - En bra produkt, har en ny i användning. Använder också denna som duschgel. Speciellt bra om man är lite känslig.

LV handtvål - För torra och känsliga händer är denna ett bra alternativ. Krämig i konsistensen och torkar inte ut huden. Perfekt till vintern, kommer att köpa den igen.

Avon Nutra Effects micellar vatten - Ännu en flaska av min favorit är slut. Har redan en ny i användning. Det bästa micellarvattnet jag testat.

Har ni testat nån av produkterna? :) Hur många empties hade ni denna månad? 

Neutral hand wash - A good hand soap for sensitive skin. Bought on offer for 1€ at Citymarket. Have a backup and will buy it again.

Avon Simply Delicate cotton breeze intimate wash - A good product, has a new one in use. Also uses this as a shower gel. Especially good if you are a little sensitive.

LV hand soap - For dry and sensitive hands, this is a good option. Creamy in texture and does not dry skin. Perfect for winter, will buy it again.

Avon Nutra Effects micellar water - Another bottle of my favorite is over. Has already a new one in use. The best micellar water I tested.

Have you triend any of these products? :) How many empties did you have this month?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar